زبان‌های خارجی
نقدی بر کتاب Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning فناوری در آموزش و یادگیری زبان دوم

علی مالمیر؛ علی درخشان

دوره 20، شماره 8 ، آبان 1399، ، صفحه 289-313

https://doi.org/10.30465/crtls.2020.26044.1571

چکیده
  کتاب‌های مختلفی برای بررسی جایگاه فناوری در آموزش زبان خارجی نوشته شده است که به‌گفتۀ منتقدان اغلب آن‌ها در نیل به اهداف خود چندان موفق نبوده‌اند. اما کتاب فناوری در آموزش و یادگیری زبان دوم، که چاپل و سائورو (Caral A. Chapell and Shanon Sauro) آن را گردآوری و در سال 2017 م در انتشارات Wiley Blackwell منتشر کرده‌اند، تصویر جامعی از حیطه‌های اصلی فناوری ...  بیشتر

زبان‌های خارجی
بررسی و نقد کتاب آموزش معلمان زبان خارجی برای یک جامعۀ جهانی:‌ مدل چندواحدی کسب دانش، تحلیل، شناخت، اجرا و مشاهده

علی درخشان؛ فرزانه شکی

دوره 19، شماره 6 ، شهریور 1398، ، صفحه 109-127

https://doi.org/10.30465/crtls.2019.4378

چکیده
  در دورانی که جهانی‌شدن اقتصادی، فرهنگی، و آموزشی روزبه‌روز درحال رشد و توسعه است، ضرورت دست‌رسی به چهارچوبی منسجم و جامع برای آماده‌سازی و آموزش معلمان به‌وضوح احساس می‌شود. در کتاب حاضر، چهارچوبی بدیع و کاملاً نو معرفی شده است که با استناد به آن معلمان آینده‌نگر را می‌توان به نیروهای متفکر راه‌بردی، پژوهش‌گران اکتشافی، و ...  بیشتر

زبان‌های خارجی
تحلیل و نقد ارزش‌های فرهنگی در مجموعه‌کتاب‌های درسى American English File

علی درخشان

دوره 18، شماره 8 ، آبان 1397، ، صفحه 51-73

چکیده
  باوجود اهمیت تلفیق زبان و فرهنگ، تلاش‌‌های کمی به‌‌منظور بررسی و تحلیل ارزش‌های فرهنگی در کتاب‌‌های درسی آموزش زبان انگلیسی، براساس چهارچوبی مدون انجام گرفته است؛ بنابراین، مقالة حاضر با استفاده از روش تحلیل اکتشافی محتوای کیفی به بررسی کتاب‌‌های American English File (Latham-Koenig et al., 2013) پرداخته است که در آموزشگاه‌‌های زبانانگلیسی در ...  بیشتر