علوم اجتماعی
نقدی بر جامعه‌شناسی جنسیت با رویکردی اسلامی به‌مثابۀ یک کتاب درسی

سمیه حاجی‌اسماعیلی؛ رضا حبیبی

دوره 20، شماره 12 ، اسفند 1399، ، صفحه 137-159

https://doi.org/10.30465/crtls.2020.27165.1610

چکیده
  کتاب درسی در نظام آموزش و پرورش جایگاه محوری دارد و یکی از مهم‌ترین ابزارهای یادگیری در کلیۀ سطوح تحصیلی به‌شمارمی‌رود. یکی از راه‌کارهای مهم ارتقای کتاب‌های درسی نقد و ارزیابی دقیق و کارشناسانۀ آن‌هاست. کتاب جامعه‌شناسی جنسیت با رویکردی اسلامی، اثر حسین بستان، به‌عنوان متن درسی، برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و ...  بیشتر

روش‌شناسی
نقد و تحلیلِ محتوایی کتاب درسی روش تفسیر قرآن

خدیجه حسین‌زاده؛ سیداحمد موسوی؛ رضا حبیبی

دوره 20، شماره 5 ، مرداد 1399، ، صفحه 97-126

https://doi.org/10.30465/crtls.2020.22879.1439

چکیده
  کتاب درسی مناسب با ویژگی‌ها و شاخصه‌های خود از کتاب غیردرسی متمایز می‌شود. از‌آن‌جا‌که کتب درسی در فرایند یادگیری تأثیر کلیدی و تعیین‌کننده دارند، نقد و تحلیل محتوایی کتاب‌های درسی اهمیت ویژه‌ای دارد. از‌این‌رو، این مقاله درصدد تبیین حدود انطباق کتاب روش تفسیر قرآن با استانداردهای کتاب درسی است. سؤال اساسی این‌که این کتاب ...  بیشتر