زبان و ادبیات فارسی
تحلیل انتقادی صورت و محتوای اشعار کتاب‌‌های فارسی دورة دوم متوسطه

محمد عالی زاده مرشت؛ قدسیه رضوانیان؛ سمانه جعفری

دوره 20، شماره 4 ، تیر 1399، ، صفحه 353-372

https://doi.org/10.30465/crtls.2020.29156.1710

چکیده
  در برنامة درسی ایران، درس فارسی و کتاب آن به‌عنوان مهم‌‌ترین ابزار آموزش زبان رسمی اهمیت بسیاری دارد. ازسویی‌دیگر، شعر در انواع منظوم و غیرمنظوم آن در ادبیات فارسی از اهمیت بسیاری برخوردار است. ازاین‌رو، پژوهش حاضر بر آن است که به‌روش کتاب‌خانه‌‌ای تحلیل محتوای تلفیقی (کمی و کیفی) به توصیف تحلیلی کتاب‌‌های فارسی این دوره بپردازد ...  بیشتر