دوره 23 (1402)
دوره 22 (1401)
دوره 21 (1400)
دوره 20 (1399)
دوره 19 (1398)
دوره 18 (1397)
دوره 17 (1396)
دوره 16 (1395)
دوره 15 (1394)
دوره 14 (1393)
دوره 13 (1392)
دوره 12 (1391)
دوره 11 (1390)
دوره 10 (1389)
کلیدواژهها = کتاب درسی دانشگاهی
تعداد مقالات: 6
تحلیل انتقادی کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی
دوره 23، شماره 3 ، آذر 1402، ، صفحه 83-113
چکیده
هدف پژوهش حاضر نقد و بررسی کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی، تألیف دکتر هاشم فردانش میباشد. بدین جهت دو بعد شکلی و محتوایی کتاب به شیوهی تحلیلی – اسنادی مورد واکاوی قرار گرفته است. رعایت قواعد نگارشی و املایی، روان بودن متن، واژهنامه انگلیسی – فارسی و نمایه موضوعی را میتوان از امتیازات ظاهری اثر مذکور دانست. با اینحال ... بیشترارزیابی شاخصهای ساختاری، صوری، و زبانی در کتاب درسی مبانی عرفان نظری
دوره 19، شماره 2 ، اردیبهشت 1398، ، صفحه 1-19
چکیده
کتاب درسی بهمنزلة مهمترین مادة آموزشی سهم عمدة آموزش را به خود اختصاص میدهد و محور اصلی فعالیتهای یاددهی ـ یادگیری و فرایند آموزشی است. اگر این مادة آموزشی بهنحو مناسب تهیه و تدوین شده باشد، نقش بیبدیلی در یادگیری دانشجویان ایفا میکند و سبب تسهیل در تحقق اهداف نظام آموزشی میشود. درصورتیکه کتاب درسی کاستیهایی داشته ... بیشترنقدی بر کتاب تاریخ و فلسفۀ ریاضیات
دوره 18، شماره 1 ، فروردین 1397، ، صفحه 1-21
چکیده
مقالۀ پیشِرو محتوای علمی و ساختار کتاب تاریخ و فلسفۀ ریاضیات را بررسی میکند. این کتاب تألیفی و دانشگاهی را انتشارات دانشگاه پیام نور بهچاپ رسانده است. در برنامۀ مصوب وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری، دو درس اختیاری سهواحدی برای تاریخ ریاضیات و فلسفۀ علم (ریاضیات) در نظر گرفته شده است و سرفصلهایی برای آنها ارائه شده، اما در برنامۀ ... بیشتربررسی و نقد کتاب نظریهپردازی علمی اقتصاد اسلامی
دوره 17، شماره 3 ، مرداد 1396، ، صفحه 71-92
چکیده
یکی از موضوعات مهم در اقتصاد اسلامی نحوة تولید نظریه و جرحوتعدیل نظریات اقتصادی رایج است. پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و انتشارات سمت با انتشار ویرایش سوم کتاب نظریهپردازی علمی اقتصاد اسلامی در سال 1391، که بهکوشش حجتالاسلام حسن آقانظری تألیف شده است، تلاش کردهاند گامی در این زمینه بردارند. در این کتاب نویسنده بر آن است تا با ... بیشتربررسی و نقد کتاب «آموزش و پرورش مقایسهای»
دوره 15، شماره 37 ، اسفند 1394، ، صفحه 1-15
چکیده
آموزش و پرورش تطبیقی از مباحث مهم در علوم تربیتی است. دستاوردهای آموزش و پرورش تطبیقی در اصلاح نظامهای آموزشی کاربرد بسیاری دارد، به همین دلیل به این موضوع در اغلب کشورها توجه شده است. در زبان فارسی کتابهای متعددی در این باره نوشته شده که یکی از این کتابها آموزش و پرورش مقایسهای تألیف شراره حبیبی است که میتواند به عنوان ... بیشتربررسی و نقد کتاب «طراحی آموزش اثربخش»
دوره 15، شماره 37 ، اسفند 1394، ، صفحه 87-107