زبانهای خارجی
اسمعیل علی سلیمی؛ یونس تاسه
دوره 15، شماره 36 ، آبان 1394، ، صفحه 215-230
چکیده
اخیراً کتابهای زبان انگلیسی در ایران بر اساس نظریة هوشهای چندگانه بررسی شدهاند. در مطالعة حاضر با استفاده از سیاهة هوشهای چندگانة بوتلهو کاربرد هوشهای چندگانه را در تمارین کتاب زبان انگلیسی پایة هشتم به نام پراسپکت دو (Prospect Two) بررسی میکنیم که هماکنون برای اولینبار در دورة اول متوسطه در مدارس ایران تدریس میشود. نتایج ...
بیشتر
اخیراً کتابهای زبان انگلیسی در ایران بر اساس نظریة هوشهای چندگانه بررسی شدهاند. در مطالعة حاضر با استفاده از سیاهة هوشهای چندگانة بوتلهو کاربرد هوشهای چندگانه را در تمارین کتاب زبان انگلیسی پایة هشتم به نام پراسپکت دو (Prospect Two) بررسی میکنیم که هماکنون برای اولینبار در دورة اول متوسطه در مدارس ایران تدریس میشود. نتایج نشان دادند که هوشهای کلامی ـ زبانی و میانفردی بیشترین کاربرد را در این کتاب داشتند. هوشهای دیداری ـ فضایی و اندامی ـ جنبشی به میزان بسیار کمتری یافت شدند، اما هوشهای منطقی ـ ریاضیاتی، موسیقیایی، درونفردی، و طبیعتگرا در این کتاب به کار برده نشدند. تحولات آموزشی و پیشنهادهای آتی برای تحقیقات پیشرو در پایان ارائه میشوند.