علوم اجتماعی
نقدی جامعه‌شناختی بر هویت‌های مرگ‌بار

خدیجه سفیری؛ ایلناز شیرمحمدی

دوره 19، شماره 10 ، دی 1398، ، صفحه 159-177

https://doi.org/10.30465/crtls.2020.4868

چکیده
  هدف مقالۀ حاضر ارزیابی نقادانۀ کتاب هویت‌های مرگ‌بار ازمنظری جامعه‌شناختی است؛ اثری برخاسته از تجربۀ زیستۀ نویسندۀ فرانسوی لبنانی‌تبار، امین معلوف، که با هدف تبیین مسئله‌ای بسیار مهم نگاشته شده است: اگر هویت‌ها تحقیر و تهدید به نابودی شوند فاشیسم، سلطه‌طلبی، سرکوب‌گری، و درنهایت «هویت‌های مرگ‌بار» سر برمی‌آورند. ازآن‌جاکه ...  بیشتر

زبان‌های خارجی
متن اجتماعی و آموزش زبان‌ها

محسن حافظیان

دوره 16، شماره 38 ، فروردین 1395، ، صفحه 5-26

چکیده
  در محیط‌های آموزشی، بنا به سنت‌های مدرسی و روند کارهای مألوف و آشنا، بیشینۀ گفتارها دربارۀ آموزش زبان‌های نامادری، یا فنون و روش‌های آموزشی را در بر می‌گیرد و یا پای کهنه و نو بودن محصولات آموزشی که به نام «متد» شناخته می‌شوند به میان می‌کشد. اما در واقع، آن‌چه روش‌های تدریس، کیستی زبان‌آموز، محتوای گزینش‌شدۀ دروس، سامان‌دهی ...  بیشتر