دوره 23 (1402)
دوره 22 (1401)
دوره 21 (1400)
دوره 20 (1399)
دوره 19 (1398)
دوره 18 (1397)
دوره 17 (1396)
دوره 16 (1395)
دوره 15 (1394)
دوره 14 (1393)
دوره 13 (1392)
دوره 12 (1391)
دوره 11 (1390)
دوره 10 (1389)
کلیدواژهها = زبان فرانسه
تعداد مقالات: 4
بررسی و نقد کتاب آواشناسی فرانسه
دوره 20، شماره 8 ، آبان 1399، ، صفحه 1-15
چکیده
در زمینۀ آواشناسی زبان فرانسه، بهعنوان زبان خارجی در دهههای اخیر، مطالعات و پژوهشهایی انجام شده است. ازجمله اولین کتابهای آموزشی برای دانشجویان ایرانی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد زبان فرانسه کتاب آواشناسی فرانسه را میتوان نام برد. در این مقاله، با استفاده از تحلیل روشمند مبتنیبر جایگاه و نقش توانش آوایی در رویکردهای ... بیشترتحلیل انتقادی محتوای کتابهای درسی فرانسه سال اول و دوم دورۀ راهنمایی تحصیلی دانشآموزان ایرانی از منظر آموزش زبان ـ فرهنگ و مؤلفههای آن
دوره 20، شماره 8 ، آبان 1399، ، صفحه 17-39
چکیده
در این مقاله با استفاده از روش توصیفی و تحلیل انتقادی و با تأکید بر مفهوم آموزش زبان ـ فرهنگ و اهمیت آموزش مهارتهای بینافرهنگی در یادگیری زبانهای خارجی سعی شده است تا دو کتاب زبان فرانسۀ آموزش و پرورش (کتاب فرانسه سال اول و دوم دورۀ راهنمایی تحصیلی) نقد و بررسی شود. در این تحقیق سعی کردیم ارتباط آموزش فرهنگ و زبان مادری (مبدأ) ... بیشترنقد کتابهای روش نو در آموزش زبان فرانسه و فرانسۀ گامبهگام دو اثر از محمدتقی غیاثی
دوره 18، شماره 3 ، خرداد 1397، ، صفحه 79-95
چکیده
در این جستار رویکرد آموزشی آقای محمدتقی غیاثی در دو اثر روش نو در آموزش زبان فرانسه و فرانسۀ گامبهگام با نگاهی تخصصی بررسی شده است. به همین منظور، نخست محتوا و شکل این آثار را بررسی و نکات قوت و ضعف و نمونههایی از آنها را ذکر کردیم. سپس با بررسی اظهارات مؤلف در مقدمۀ این آثار و مقایسۀ آن با اصول شیوهها و رویکردهای آموزش زبان ... بیشتربررسی و نقد کتاب Le Point sur l’approche communicative و ترجمۀ فارسی آن با عنوان رویکرد ارتباطی در آموزش زبان
دوره 16، شماره 38 ، فروردین 1395، ، صفحه 159-178