زبان و ادبیات فارسی
نقد آسیب‌شناسانۀ درس‌نامه‌های فارسی عمومی

هاله کیانی بارفروشی؛ قدسیه رضوانیان

دوره 19، شماره 3 ، خرداد 1398، ، صفحه 181-205

https://doi.org/10.30465/crtls.2019.4048

چکیده
  کتاب‌ فارسی عمومی ازجمله منابع درسی دانشگاهی است که فقدان سرفصلی نظام‌مند برای آن سبب شده است کتاب‌های متعددی برای آن نگاشته ‌شود. این پژوهش بر آن است تا با رویکردی انتقادی، به بررسی دوازده کتاب‌ فارسی عمومی از میان انبوه کتاب‌های تدوین‌شده برای این واحد درسی در بازة زمانی حدود چهل‌ ساله و پراکندگی جغرافیایی دانشگاهی بپردازد. ...  بیشتر