زبان و ادبیات فارسی
آسیب شناسی درس آشنایی با علوم قرآنی در رشته زبان و ادبیات فارسی

زینب رضاپور

دوره 19، شماره 3 ، خرداد 1398، ، صفحه 81-101

https://doi.org/10.30465/crtls.2019.3991

چکیده
  یکی از درس‌هایی که برای فهم و شناخت هرچه بهتر علوم قرآن در رشتة ادبیات فارسی درنظر گرفته‌ شده آشنایی با علوم قرآنی است. اما این درس در اهداف، سرفصل‌ها، و کتاب‌های آموزشی اشکالاتی دارد که از اهمیت، جذابیت، و کارآیی آن کاسته و قابلیت‌های بسیار این درس را تحت‌الشعاع قرار داده است. سه منبع مهم و پرتیراژ این درس تألیف استادان رادمنش، ...  بیشتر

زبان و ادبیات فارسی
نقدی بر کتاب‌ مرجع شناسی و روش تحقیق

سیدعلی قاسم‌زاده

دوره 16، شماره 42 ، آذر 1395، ، صفحه 177-192

چکیده
  چکیدهمسأله­محوری دانشجویان در بازخوانی متون کلاسیک و کشف جریان‌های فکری و ادبی دغدغه­ای است که در گرو سطوح آموزشی درس مرجع شناسی و روش تحقیق و تغییر نگرش سنتی به پژوهش در علوم ادبی و بازشناسی مسائل بنیادین آن است. از این رو، بازنگری در نگارش کتاب­های پژوهش بنیان با هدف رفع آسیب­های موجود، ضرورتی انکارناپذیر است؛ زیرا تقریبا ...  بیشتر