اقتصاد
سعید عبدی؛ علیرضا بصیری؛ یاسر سلیمانی؛ عادل پیغامی
دوره 17، شماره 9 ، اسفند 1396، ، صفحه 157-184
چکیده
صنعت بزرگ و استراتژیک پتروشیمی در بند 13 سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی موردتوجه ویژه و مستقیم قرار گرفته است. در این پژوهش عملکرد اقتصادی صنعت پتروشیمی در چهارچوب بند 13 سیاستهای کلی ابلاغی اقتصاد مقاومتی، موردنقد و بررسی قرار گرفته است و راهکارهای پیشبرد هرچه سریعتر این سیاستها موردتوجه واقع شده است. برای این منظور، ابتدا ...
بیشتر
صنعت بزرگ و استراتژیک پتروشیمی در بند 13 سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی موردتوجه ویژه و مستقیم قرار گرفته است. در این پژوهش عملکرد اقتصادی صنعت پتروشیمی در چهارچوب بند 13 سیاستهای کلی ابلاغی اقتصاد مقاومتی، موردنقد و بررسی قرار گرفته است و راهکارهای پیشبرد هرچه سریعتر این سیاستها موردتوجه واقع شده است. برای این منظور، ابتدا وضعیت موجود صنعت پتروشیمی موردبررسی و نقد قرار گرفته است و سپس بر بند 13 سیاستهای اقتصاد مقاومتی که به بازارهای جدید فروش اشاره دارد، تمرکز شده است. دراینباره، مشخص شد که اقلام تولیدی فقط بهصورت فروش انحصاری فروخته میشوند و این امر نیازمند تحولی جدی در امر فروش اقلام پتروشیمی است که برای این منظور بازارهای جدید فروش اقلام پتروشیمی براساس دستهبندی آنها و میزان واردات کشورهای هدف و دیگر شاخصهها به روش تحلیل آماری بررسی شده و سی کشور هدف براساس اولویتبندی به روش TOPSIS دستهبندی شده است.