زبانهای خارجی
رضا طاهرخانی؛ رحیمه کاربخش راوری؛ رباب زمانی جمشیدی
دوره 18، شماره 8 ، آبان 1397، ، صفحه 231-253
چکیده
ارزیابی انتقادی کتابهای آموزش زبان گامی حیاتی در تدوین برنامههای درسی است. این نیاز بهویژه برای مطالب و کتب تازهمنتشرشده مشهود است. درنتیجه، در این مقاله سعی شده است کتاب انگلیسی برای اهداف ویژه با عنوان انگلیسی برای دانشجویان جامعهشناسی، که اخیراً محمدحسین کشاورز و موسی نوشی کوچکسرایی نوشتهاند و انتشارات سمت در سال ...
بیشتر
ارزیابی انتقادی کتابهای آموزش زبان گامی حیاتی در تدوین برنامههای درسی است. این نیاز بهویژه برای مطالب و کتب تازهمنتشرشده مشهود است. درنتیجه، در این مقاله سعی شده است کتاب انگلیسی برای اهداف ویژه با عنوان انگلیسی برای دانشجویان جامعهشناسی، که اخیراً محمدحسین کشاورز و موسی نوشی کوچکسرایی نوشتهاند و انتشارات سمت در سال ۲۰۱۶ منتشر کرده، بررسی و ارزیابی شود. برای دستیابی به این هدف، کتاب براساس مدل محمودی و احمدی صفا (1393) ارزیابی شد. مصاحبة نیمهساختاریافتهای براساس مدل ذکرشده نیز برای بررسی دیدگاه متخصصان این رشته، که متخصصان جامعهشناسی بودند، درباب محتوای کتاب انجام شد. محققان با هفت متخصص در زمینة جامعهشناسی از دانشگاههای بوعلیسینا، ایلام، و گیلان مصاحبه کردند. نتایج نشان داد که کتاب تازهمنتشرشده ازسوی سمت در مقایسه با کتاب قبلی بهطور چشمگیری بهبود یافته است. علاوهبراین، یافتهها نشان داد که علیرغم وجود برخی مشکلات در انتخاب فعالیتها، تمرینها، و متون، این کتاب مناسب است و میتواند بهعنوان یک منبع انگلیسی برای اهداف ویژه استفاده شود. محققان پیشنهادات مفیدی برای بهبود نواقص کتاب ارائه میدهند.