زبان‌شناسی و زبان‌های باستانی
تحلیل و ارزیابی محتوای دستور در دو مجموعۀ آموزش نوین زبان فارسی و آموزش فارسی به فارسی براساس رویکرد دستور آموزشی

محمدجواد هادی‌زاده

دوره 21، شماره 1 ، فروردین 1400، ، صفحه 359-386

https://doi.org/10.30465/crtls.2020.31173.1866

چکیده
  ضرورت آموزش م‍ؤثر و کاربردی دستور براساس نظریه‌ها و رویکردهای نوین آموزش زبان دوم امری پذیرفته شده است. پژوهش حاضر می‌کوشد تا به این پرسش پاسخ دهد که متون به‌کار گرفته‌شده در مراکز آموزش زبان فارسی تا چه اندازه با دستاوردهای علمی آموزش دستور هم‌گام‌اند و در همین جهت به ارزیابی محتوای دستور در دو مجموعۀ آموزش نوین زبان فارسی و ...  بیشتر