علوم تربیتی
ویدا رحیمی نژاد
چکیده
مدیریت آموزشی بهمعنی عام برنامهریزی، سازماندهی، هدایت، هماهنگی، نظارت، و ارزشیابی فرایند آموزش در نظر گرفته میشود، اما بهمعنای خاص مدیریت آموزشی، راهنمایی، مددکاری، و ایجاد محیط مناسب برای فعالیت آموزشی است. بهعبارتی، مدیریت آموزشی فرایند هماهنگکردن استعدادهای آدمی و بهرهگیری از شرایط محیطی برای اهداف آموزشی ...
بیشتر
مدیریت آموزشی بهمعنی عام برنامهریزی، سازماندهی، هدایت، هماهنگی، نظارت، و ارزشیابی فرایند آموزش در نظر گرفته میشود، اما بهمعنای خاص مدیریت آموزشی، راهنمایی، مددکاری، و ایجاد محیط مناسب برای فعالیت آموزشی است. بهعبارتی، مدیریت آموزشی فرایند هماهنگکردن استعدادهای آدمی و بهرهگیری از شرایط محیطی برای اهداف آموزشی است. هدف این مقاله نقد کتاب متون زبان انگلیسی در مدیریت آموزشی است. این کتاب به دانشجویان کمک میکند که با واژههای تخصصی حوزۀ مدیریت آموزشی آشنا شوند، بهنحویکه بتوانند از پژوهشها و مطالعات انجامشدۀ این حوزه در سایر نقاط جهان مطلع شوند. بررسیها نشان داد که اثر حاضر، علاوهبر علمیبودن، از ویژگیهای درسی و آموزشی لازم تا حد زیادی برخوردار است، البته معدود کاستیهایی نیز در این کتاب وجود دارد. پیشنهادهایی برای ارتقای کیفی اثر ارائه شده است که مهمترین آن استفاده از متون بهروزی است که جملات طولانی و پیچیدۀ کمتری دارند و همچنین ارائۀ یک بخش تحت عنوان «مطالعۀ بیشتر» در انتهای هر واحد درسی یا در انتهای کتاب تا چنانچه دانشجویان به مطالعۀ بیشتر درخصوص موضوعات موردبحث نیاز داشتند به آنها مراجعه کنند.