زبان‌های خارجی
عوامل آموزشی در شاهنامۀ فردوسی و تأثیر آن در ادبیات غرب دیدگاهی تطبیقی بر فردوسی و بالتاسار گراسیان

بئاتریس سالاس

دوره 20، شماره 8 ، آبان 1399، ، صفحه 157-174

https://doi.org/10.30465/crtls.2020.30666.1830

چکیده
   این مقاله به تأثیرات شاهنامة فردوسی در نویسنده و ادیبِ اسپانیایی، بالتاسار گراسیان، می‌پردازد؛ تأثیراتی که در طول تاریخ به آن کم‌تر پرداخته شده یا اصلاً به آن توجهی نشده است. هم‌چنین، در ادامة این پژوهش از طرفی بازتاب آثار فردوسی بر تفکر مدرن غرب که از طریق برخی فلاسفه و متفکران اروپایی خاص نمایان شده بررسی می‌شود و ازطرف‌دیگر، ...  بیشتر

علوم تربیتی
نقد و بررسی کتاب «تعلیم و تربیت در نهج البلاغه»

عباسعلی رستمی‌نسب

دوره 15، شماره 37 ، اسفند 1394، ، صفحه 69-85

چکیده
  اهمیت این نقد به لحاظ موضوع تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه و گنجانده شدن آن در واحدهای درسی دورة کارشناسی ارشد و دکتری فلسفة تعلیم و تربیت اسلامی است. هدف نقد پژوهشی این اثر شناسایی نقاط قوت و ضعف آن به منزلة کتاب دانشگاهی و اصلاح موارد پیش‌نهادی و کامل‌تر شدن آن برای استفاده در دوره‌های آموزشی و پژوهشی تحصیلات تکمیلی است. روش نقد استنادی ...  بیشتر