%0 Journal Article %T نقد کتاب اصول و روش تحقیق در زبان‌شناسی کاربردی %J پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی %I پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی %Z 2383-1650 %A احمدی صفا, محمد %D 2019 %\ 08/23/2019 %V 19 %N 6 %P 1-24 %! نقد کتاب اصول و روش تحقیق در زبان‌شناسی کاربردی %K اصول و روش تحقیق در زبان‌شناسی کاربردی %K کتاب درسی %K نقد %R 10.30465/crtls.2019.4373 %X کتاب درسی از عناصر ضروری در فرایند آموزشی به‌شمار می‌رود و در بسیاری از محیط‌های آموزشی رسمی درکنار عناصر دیگر از قبیل معلم و فراگیر نقش‌محوری را بر‌عهده دارد. بی‌تردید ارزیابی و نقد این منبع آموزشی تأثیری مستقیم در آموزش و ارتقای کیفی آن خواهد داشت. پژوهش حاضر به نقد کتاب اصول و روش تحقیق در زبان‌شناسی کاربردی پرداخته است و با رویکردی توصیفی ـ انتقادی ابعاد شکلی و محتوایی این کتاب را درمعرض نقد قرار می‌دهد. درکنار مزیت‌هایی از قبیل تنوع فعالیت‌های مختلف طراحی‌شده، گسترۀ منابع مورد‌استفاده، و رعایت اصول و قواعد نگارشی، از مهم‌ترین نقاط ضعف آن می‌توان به پوشش ندادن کامل اهداف تعیین‌شده در محتوای کتاب، نوسان در سطح دشواری زبانی، و نیز پای‌بندنبودن محتوا به سرفصل مقطع هدف اشاره کرد.   %U https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_4373_de1c8ae3e8262b479eaf7ae8bb2ba987.pdf