نوع مقاله : پژوهشی

نویسندگان

1 عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری

2 کارشناس ‌ارشد فقه و حقوق

چکیده

چکیده
ما در دنیایی زندگی می‏کنیم که سرعت زندگی و تحول در آن بسیار زیاد است؛ به‏ گونه‏ای ‌که هر روز اختراعات و اکتشافات جدیدی پدید می‏آید و به ‌تبع ‌آن شیوه‏ها و عملکردهای زیستی نیز تغییر می‏کند. همگام شدن انسان با چنین دنیایی که هر روزِ آن با روز قبل متفاوت است به معنی همراه شدن با علم و پیشرفتِ علمی است و چشم برهم نهادن و تجاهل بالطبع عقب‌ماندگی را درپی خواهد داشت. زبان که همانند موجودی زنده است نیز از همین مقوله به‌شمار می‏آید و باید محتوا، مضامین، و حتی شکل آن مطابق با عصر حاضر باشد؛ در غیر این صورت تکرار مکررات و مشتی اطلاعات و محفوظات قدیمی، کهنه، و بدون کارایی خواهد بود. زبان عربی هم از این قاعده مستثنی نیست و از آن‌جا که همچنان این رشته به شکل سنتی تدریس می‏شود، ضروری است تغییر و تحولاتی در برخی از سرفصل‏ها و شیوه‏های تدریس صورت گیرد تا زمینه‌ساز دل‌سردی دانشجویان و پیامد‏های جبران‌ناپذیر نشود.
در پژوهش حاضر سعی بر این‌ است تا با مراجعه به سرفصل‏‏های سایر رشته‏ها‏ی زبان‏های خارجی برخی سرفصل‏ها و شیوه‏ها‏ی جدید پیشنهاد شود، باشد که با به‌روز کردن رشتة زبان و ادبیات ‏عربی به کاربردی شدن آن کمک کند.

کلیدواژه‌ها

موضوعات

عنوان مقاله [English]

Revising the Course Syllabus Point in Arabic Literature

نویسندگان [English]

  • Hassan Majidi 1
  • Mansoureh Sohrabi 2

چکیده [English]

We live in a world where the pace of life it is great to have around in such a way that every day inventions and new discoveries are made and the subsequent methods and Practices are also changing. In such a world where every day is different from the day before, adapting and Adjusting to it, along with science and Academic achievements and eyes shut and Ignorance, backwardness, naturally, the couple said. Language of the creatures is one of the categories and the content and Themes and Even its shape is consistent with the present Otherwise rehash and Handful of information and rather old and Old No performance will be. Arabic is not the exception to the rule since the traditional form of teaching is the field, must change Changes in curriculum and methods of rats be discouraged from students and wave the consequences are not irreversible.
This paper is referred to in other emerging fields of foreign languages, some headlines and the new approach is proposed, which is to update and the use of Arabic literature can help.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Keywords: Arabic Literature
  • course syllabus
  • methods
  • applications
  • optimization