زبان و ادبیات عربی
بررسی نگرش دانش ‏آموزان شهر کرمان در پایۀ دوازدهم رشته ‏های علوم انسانی، علوم تجربی، و ریاضی به درس عربی

دانش محمدی رکعتی؛ یوسف نظری؛ علی نوبهار؛ زینب شجاعی

دوره 22، شماره 8 ، آبان 1401، ، صفحه 155-171

https://doi.org/10.30465/crtls.2021.36368.2241

چکیده
  آموزش زبان عربی در مدارس به‏دلایل فرهنگی، سیاسی، و نوع نگاه خانواده‏ها و دانش‏آموزان از چند دهه پیش تاکنون، نسبت به سایر دروس، با چالش بیش‏تری مواجه بوده است. بررسی نگرش دانش‏آموزان به یادگیری این زبان گام مؤثری در سیاست‏گذاری و تألیف کتاب‏های آموزشی خواهد بود. در این پژوهش با روش توصیفی ـ پیماشی به بررسی نگرش دانش‏آموزان ...  بیشتر