چکیده در پارهای از کشورهای جهان، اواخر نیمة دوم قرن بیستم تا عصر حاضر با عنوان دورة پسامدرن نامگذاری شده است. این نامگذاری سبب شد که فرهنگ، هنر، دانش، و کنشهای اجتماعی این دوران در این جوامع، همواره با صفت پسامدرن تلازم یابد. از اینرو و به طریق اولی، ادبیات این عهد نیز با این صفت همراه شد و هریک از منتقدان و فیلسوفان غربی، ...
بیشتر
چکیده در پارهای از کشورهای جهان، اواخر نیمة دوم قرن بیستم تا عصر حاضر با عنوان دورة پسامدرن نامگذاری شده است. این نامگذاری سبب شد که فرهنگ، هنر، دانش، و کنشهای اجتماعی این دوران در این جوامع، همواره با صفت پسامدرن تلازم یابد. از اینرو و به طریق اولی، ادبیات این عهد نیز با این صفت همراه شد و هریک از منتقدان و فیلسوفان غربی، ویژگیهایی برای ادبیات این دوره تعریف کردند. مقالة حاضر، ضمن بررسی این ویژگیها، به نقد کتاب پسامدرنیسم در ادبیات داستانی ایران، نوشتة منصوره تدینی میپردازد و فراز و نشیب و کفایت سخنِ علمی این کتاب را بررسی میکند.