دوره 23 (1402)
دوره 22 (1401)
دوره 21 (1400)
دوره 20 (1399)
دوره 19 (1398)
دوره 18 (1397)
دوره 17 (1396)
دوره 16 (1395)
دوره 15 (1394)
دوره 14 (1393)
دوره 13 (1392)
دوره 12 (1391)
دوره 11 (1390)
دوره 10 (1389)
نویسنده = سیّد حسین حسینی
تعداد مقالات: 5
تحلیل نسبت تهذیب اجتماعی با انسان اجتماعی؛ نقد کتاب انسان اجتماعی
دوره 22، شماره 8 ، آبان 1401، ، صفحه 21-39
چکیده
پرسش محوری این پژوهش تحدید نسبت مفهومی مسئلۀ «تهذیب اجتماعی» با «انسان اجتماعی» است تا از این رهگذر بتوان به یکی از مهمترین چالشهای امروز جامعه درمورد چگونگی تعامل انسان در روابط اجتماعی پیچیده و جدید کنونی پرداخت. بدین ترتیب، این مقاله پس از معرفی کلی و چهارچوب آرای کتاب انسان اجتماعی، اثر «دارندرف»، و ... بیشترانسانشناسی فلسفی؛ مدخلی بر انسانشناسی ساحتی نقد کتاب انسانشناسی فلسفی
دوره 20، شماره 7 ، مهر 1399، ، صفحه 69-93
چکیده
این مقاله به معرفی و نقد کتاب انسانشناسی فلسفی، اثر هانس دیرکس، میپردازد. نویسنده در این کتاب به گزینش متونی حاوی دیدگاههای آموزشی در ذیل موضوع بحث پرداخته است که عمدتاً بدون تحلیل جامع و نظاممندی عمیقی طرح شدهاند. در این مقاله، پس از اشاره به چهار سطح از انسانشناسی فلسفی نزد دیرکس و نقد آن، از اهمیت توجه به رویکرد جدید ... بیشترعلوم انسانی در ایران؛ وضعیت کنونی و راهکارهای ارتقای آن با بهرهگیری از الگوی تحلیل درونی/ محیطی
دوره 18، شماره 1 ، فروردین 1397، ، صفحه 101-126
چکیده
هدف از نگارش پژوهش حاضر شناسایی وضعیت کنونی علوم انسانی در ایران و پیشنهاد راهکارهایی برای ارتقای آن با بهرهگیری از الگوی «SWOT» است. روش پژوهش حاضر کیفی است و برای جمعآوری اطلاعات، از مطالعة کتابخانهای و مصاحبه با صاحبنظران استفاده شده است. همچنین برای تحلیل دادهها از الگوی تحلیل درونی/ محیطی (SWOT) استفاده شده ... بیشترنقد و تحلیل کتاب نامههای زینب تربیت فطری در اسارت تربیت رسمی
دوره 17، شماره 6 ، آذر 1396، ، صفحه 63-84
چکیده
تفاوت تعلیموتربیت رسمی با تعلیموتربیت مبتنیبر فطرت الهی انسانی و سازوکارهای هریک همواره از مهمترین مباحث در حوزة فلسفة تعلیموتربیت و قلمرو علومتربیتی و تحلیل ویژگیهای نظام آموزشی بوده است. هدف از این مقاله تحلیل کتاب نامههای زینب است (که به ابعادی از این تفاوتها میپردازیم)، تا به ارائة برداشتهایی مبنایی ... بیشترآسیبشناسی نقد علوم انسانی (نمونۀ موردمطالعه: داوران شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی)
دوره 17، شماره 2 ، خرداد 1396، ، صفحه 37-51