دوره 23 (1402)
دوره 22 (1401)
دوره 21 (1400)
دوره 20 (1399)
دوره 19 (1398)
دوره 18 (1397)
دوره 17 (1396)
دوره 16 (1395)
دوره 15 (1394)
دوره 14 (1393)
دوره 13 (1392)
دوره 12 (1391)
دوره 11 (1390)
دوره 10 (1389)
نویسنده = سیدمحمد حسین حسینی
تعداد مقالات: 4
نقدی بر کتاب برنامۀ درسی در دورۀ متوسطه
دوره 20، شماره 10 ، دی 1399، ، صفحه 17-43
چکیده
هدف پژوهش حاضر نقد کتاب برنامۀ درسی در دورۀ متوسطه است. بنابراین از ترکیبی از روشهای مرور انتقادی کتاب، کاوشگری فلسفی انتقادی، و نقادی آموزشی استفاده شده است. کتاب مذکور تألیف فرجالهی و طالبی است که دانشگاه پیامنور در سال 1393 آن را منتشر کرده است. ابزار نقد اثر مذکور چکلیست نقد کتب درسی دانشگاهی شورای بررسی متون و کتب علوم ... بیشترنهادینهسازی فرهنگ نقد در جامعة علمی با کدام پارادایم یا بنیان علمی: مدرنیسم، پستمدرنیسم، یا آشوب ـ پیچیدگی؟
دوره 17، شماره 7 ، دی 1396، ، صفحه 29-53
چکیده
اگرچه نقد زیربنای رشد، توسعه، و بالندگی فردی و اجتماعی است، اما این امر به فرهنگ مسلط و فرایند منطقی جامعة علمی تبدیل نشده است. چنین وضعیتی دلایل گوناگونی دارد. یکی از این دلایل مفروضات زیربنایی یا پارادایم حاکمبر جامعة علمی است. بنابراین، هدف از نگارش این مقاله تحلیل فرهنگ نقد و تبیین این فرهنگ براساس سه پارادایم مسلط علمی، یعنی ... بیشتردرآمدی انتقادی بر نظریههای «آشوب و پیچیدگی»
دوره 17، شماره 6 ، آذر 1396، ، صفحه 85-114
چکیده
هدف از نگارش این مقاله توصیف و نقد نظریههای آشوب و پیچیدگی است. بنابراین، از روش پژوهش «کاوشگری فلسفی انتقادی» استفاده شد. جامعة آماری دربرگیرندة همة کتابها، مقالات، مطالعات، و پژوهشهای مرتبط با موضوع بود که حداکثر ممکن منابع بهروش نمونهگیری هدفمند، بهمنزلة نمونه، انتخاب شدند. دادههای موردنیاز ازطریق سیاهة یادداشتبرداری ... بیشترتحلیل انتقادی الگوهای تغییر برنامه درسی
دوره 15، شماره 37 ، اسفند 1394، ، صفحه 199-235