اقتصاد
حمید پاداش؛ محمد باشکوه اجیرلو؛ بهمن خداپناه
دوره 18، شماره 9 ، آذر 1397، ، صفحه 39-52
چکیده
منظور از محیط کسبوکار عوامل مؤثر در عملکرد بنگاههای اقتصادی است که مدیران یا مالکان بنگاهها نمیتوانند آنها را تغییر دهند یا بهبود بخشند. کتاب بهبود فضای کسبوکار و تحقق اقتصاد مقاومتی تألیفی است که محقق آن بهدنبال برقراری ارتباط بین محیط کسبوکار و تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است. در همین جهت، شاخص سهولت کسبوکار را انتخاب ...
بیشتر
منظور از محیط کسبوکار عوامل مؤثر در عملکرد بنگاههای اقتصادی است که مدیران یا مالکان بنگاهها نمیتوانند آنها را تغییر دهند یا بهبود بخشند. کتاب بهبود فضای کسبوکار و تحقق اقتصاد مقاومتی تألیفی است که محقق آن بهدنبال برقراری ارتباط بین محیط کسبوکار و تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است. در همین جهت، شاخص سهولت کسبوکار را انتخاب کرده و با استفاده از جدولها و نمودارهای مقایسهای سعی در موشکافی این ارتباط داشته است. این مقاله با عنوان نقد صوری و نقد محتوایی ساختاربندی شده است. مصداق موردنظر نویسنده (محیط کسبوکار) طیف وسیعی از شاخصهای متمایزی دارد که تفاوتهای مهمی باهم دارند و نمیتوان تمام این موارد و مصادیق را یکسان و مشابه دانست، اما نویسنده فقط به یکی از شاخصها، که شاخص مهمی نیز بهشمار میرود، اشاره داشته است. نظر به اینکه کتاب مذکور هدف والایی را دنبال میکند، تبیینی متقن از ارتباط بین محیط کسبوکار و اقتصاد مقاومتی را بر غنای اثر میافزاید و انتظار میرود تا نویسنده در چاپهای بعدی به نکات مطرحشده، بهمنظور ارتقای کیفیت اثر، توجه کند.