مدیریت و سیاست‌گذاری
ارائة مدل رهبری فناورانه آموزش مجازی در راستای پیش‌برد برنامه‌های آموزشی مدارس ابتدایی

مرجان ابراهیمی؛ جعفر حسین پور سعادت آبادی؛ اسفندیار دشمن زیاری؛ مجتبی معظمی؛ بی بی سادات میراسماعیلی

دوره 22، شماره 9 ، آذر 1401، ، صفحه 375-396

https://doi.org/10.30465/crtls.2022.37902.2339

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف ارائة مدل رهبری فناورانه آموزش مجازی در راستای پیش­برد برنامه­های آموزشی مدارس ابتدایی با رویکرد ترکیبی اجرا گردید. پژوهش از نوع اکتشافی متوالی بود. جامعة آماری در بخش کیفی را خبرگان آشنا به رهبری فناورانه، شامل می‌شوند؛ که این افراد، به‌صورت هدفمند از نوع معیاری، برای مصاحبه‌های کیفی در موضوع پژوهش انتخاب ...  بیشتر

اقتصاد
نقد رویکرد متعارف برنامه‏های درسی رشته علوم اقتصادی در کشور و طراحی دوره کارشناسی ارشد اقتصاد مقاومتی

مصطفی سمیعی نسب؛ یاسر سلیمانی

دوره 16، ویژه نامه اقتصاد مقاومتی ، بهمن 1395، ، صفحه 51-81

چکیده
  چکیدهایجاد دوره رسمی آموزشی- پژوهشی کاربردی مبتنی بر روش­شناسی طراحی یک برنامه درسی کارآمد، از ملزومات تحقق عملی اقتصاد مقاومتی در مجامع علمی و دانشگاهی است. این مقاله درصدد است تا با نقد رویکرد متعارف برنامه‏ درسی رشته علوم اقتصادی در کشور، به بیان اصول و روش‏های برنامه‏ریزی درسی و طراحی یک برنامه درسی در مقطع کارشناسی ارشد ...  بیشتر

علوم تربیتی
تحلیل انتقادی الگوهای تغییر برنامه‌ درسی

سید محمدحسین حسینی؛ محمود مهرمحمدی؛ غلامرضا حاج حسین‌نژاد؛ نادر سلسبیلی

دوره 15، شماره 37 ، اسفند 1394، ، صفحه 199-235

چکیده
  هدف این مقاله تحلیل انتقادی الگوهای تغییر برنامه‌های درسی بود. برای تحقق این هدف، از روش پژوهش «کاوشگری فلسفی انتقادی» استفاده شد. جامعه آماری دربرگیرنده کلیه منابع اعم از کتابها، مقالات، مطالعات و پژوهش‌های مرتبط با موضوع بود که حداکثر ممکن منابع به روش نمونه‌گیری هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده های موردنیاز از طریق ...  بیشتر