زبان‌شناسی و زبان‌های باستانی
نقد و تحلیل کتاب طراحی برنامۀ آموزشی زبان

مریم دانای طوس

دوره 21، شماره 1 ، فروردین 1400، ، صفحه 59-84

https://doi.org/10.30465/crtls.2021.32636.1954

چکیده
  کتاب طراحی برنامۀ آموزشی زبان فرایند طراحی برنامۀ درسی را با جزئیات توصیف می‌کند و فرصت‌هایی برای تمرین و کاربست فراهم می‌آورد. این کتاب که نوشتۀ پُل نِیشن و جان مکالیستر است در سال 2010 منتشر شده، توسط میردهقان، مجیدی، حاجی‌باقری، و فرهی به زبان فارسی برگردان شده و در سال 2016 منتشر شده است. در این مقاله، برگردانِ فارسیِ کتاب بررسی ...  بیشتر

علوم تربیتی
نقد کتاب پروژه‌های چندرسانه‌ای در آموزش: طراحی، تولید، و ارزش‌یابی

حسین زنگنه؛ زهرا بهرامی

دوره 20، شماره 10 ، دی 1399، ، صفحه 165-186

https://doi.org/10.30465/crtls.2020.5879

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی و نقد کتاب پروژه‌های چندرسانه‌ای است. لذا روش تحلیلی ‌ـ اسنادی مورداستفاده قرار گرفته است. کتاب موردمطالعه، تألیف کارن اس. ایورس و آن. ای. بارون در سال 2010 است که انتشارات بوی کاغذ آن را با ترجمۀ خدیجه علی‌آبادی و اسماعیل اصلانی در سال 1395 منتشر کرده است. این مقاله با به‌کارگیری روش تحلیل اسناد و بازبینی و روشن‌سازی ...  بیشتر

باستان شناسی
بررسی و نقد ترجمۀ کتاب ترسیم یافته‌های باستان‌شناسی و هنر

مژگان جایز

دوره 20، شماره 2 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 21-40

https://doi.org/10.30465/crtls.2019.5255

چکیده
  طراحی اشیا باهدف مستندسازی و انتقال اطلاعات جزئی از فعالیت‌های اصلی باستان‌شناسی است. طیف گسترده‌ای از اشیا در فعالیت‌های باستان‌شناسی طراحی می‌‌شوند. نوشتار حاضر ترجمة کتابی در زمینة طراحی اشیای باستان‌شناسی را نقد می‌کند که کتاب اصلی آن، منبعی اگرچه قدیمی، اما نسبتاً معتبر در این زمینه است. با‌توجه‌به این‌که این کتاب حتی ...  بیشتر