مدیریت و سیاست‌گذاری
بنیان‌های چهارگانه مدیریت جبران خدمات کارکنان: نقد دلالت‌پژوهانۀ کتاب Handbook of Employee Reward Management and Practice (مدیریت جبران خدمات)

الهام ابراهیمی

دوره 23، شماره 3 ، آذر 1402، ، صفحه 191-217

https://doi.org/10.30465/crtls.2023.40541.2552

چکیده
  پژوهشگران بنیان‌های چهارگانه‌ای برای جبران خدمات کارکنان قائل‌اند که شامل جایگاه شغل، جایگاه فرد، عضویت و عملکرد است. مقاله حاضر با اتکای به این بنیان‌ها درصدد است با روش‌شناسی رئالیسم انتقادی و روش دلالت‌پژوهی به نقد یکی از کتاب‌های مطرح در زمینه جبران خدمات کارکنان بپردازد. کتاب دستنامه مدیریت و اجرای پاداش کارکنان به قلم ...  بیشتر

مدیریت و سیاست‌گذاری
نقد صورت‌گرایانه و پژوهشی کتاب Competency-Based Human Resource Management (مدیریت منابع انسانی مبتنی‌بر شایستگی)

الهام ابراهیمی

دوره 22، شماره 5 ، مرداد 1401، ، صفحه 207-229

https://doi.org/10.30465/crtls.2021.38221.2356

چکیده
  امروزه اندیشمندان و سیاست‌گذاران برای مدیریت منابع انسانی نقش‌های جدیدی متصورند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها «ابتنا بر شایستگی» در همۀ کارکردهای مدیریت منابع انسانی از برنامه‌ریزی و انتخاب به‌مثابۀ فرایندهای ورودی تا توسعه، نگه‌داشت، و فرایندهای خروجی منابع انسانی است. هدف این مقاله، نقد و بررسی کتاب مدیریت منابع انسانی ...  بیشتر

مدیریت و سیاست‌گذاری
بررسی و نقد کتاب مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان

الهام ابراهیمی

دوره 21، شماره 3 ، خرداد 1400، ، صفحه 1-25

https://doi.org/10.30465/crtls.2021.35733.2201

چکیده
  مدیریت منابع انسانی به سیاست‌ها، اقدامات، و نظام‌های تأثیرگذار در رفتارها، نگرش‌ها، و عملکرد کارکنان اشاره دارد. در حوزۀ مدیریت منابع انسانی، کتاب‌های مرجع زیادی وجود دارد که هریک به‌دلیلی مشروعیت و مقبولیت مناسبی میان خوانندگان کسب کرده‌اند. کتاب مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان، به‌قلم سیدرضا سیدجوادین، از جامع‌ترین کتاب‌هایی ...  بیشتر