دوره 24 (1403)
دوره 23 (1402)
دوره 22 (1401)
دوره 21 (1400)
دوره 20 (1399)
دوره 19 (1398)
دوره 18 (1397)
دوره 17 (1396)
دوره 16 (1395)
دوره 15 (1394)
دوره 14 (1393)
دوره 13 (1392)
دوره 12 (1391)
دوره 11 (1390)
دوره 10 (1389)
کلیدواژهها = آموزش
تعداد مقالات: 7
ابعاد نهادی و ساختاری اقتصاد دانشی نقد کتاب اقتصاد دانشبنیان: مبانی، مفاهیم، روششناسی
دوره 24، شماره 1 ، خرداد 1403، ، صفحه 1-27
چکیده
با طرح اقتصاد دانشبنیان بهعنوان شکل جدیدی از الگوی توسعۀ اقتصادی، شاهد انتشار کتب و مقالات پژوهشی بسیاری طی سالهای اخیر در داخل و خارج از ایران بودهایم. یکی از همین آثار، کتاب اقتصاد دانشبنیان: مبانی، مفاهیم، روششناسی است که بهتازگی منتشر شده است و مقالۀ حاضر به معرفی و نقد محتوایی آن میپردازد. از نظر محتوایی، با توجه ... بیشترتحلیل انتقادی کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی
دوره 23، شماره 3 ، آذر 1402، ، صفحه 83-113
چکیده
هدف پژوهش حاضر نقد و بررسی کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی، تألیف دکتر هاشم فردانش میباشد. بدین جهت دو بعد شکلی و محتوایی کتاب به شیوهی تحلیلی – اسنادی مورد واکاوی قرار گرفته است. رعایت قواعد نگارشی و املایی، روان بودن متن، واژهنامه انگلیسی – فارسی و نمایه موضوعی را میتوان از امتیازات ظاهری اثر مذکور دانست. با اینحال ... بیشترروششناسی: گفتارهای ناگفته تأملی بر روششناسی رشتۀ برنامهریزی شهری و منطقهای از خلال بررسی کتاب راهنمای روش تحقیق برنامهریزی راتلج
دوره 21، شماره 7 ، مهر 1400، ، صفحه 191-216
چکیده
این مقاله مروری است بر کتاب راهنمای روش تحقیق برنامهریزی راتلج، مروری که تلاش میکند محتوای کتاب را بهاجمال بیان کند و از آن طریق نشان بدهد که درک و فهم روششناسی تا چه اندازه بر کاروبار دانشگاهیان و حرفهمندان اثر میگذارد. این کتاب، برخلاف دیگر منابع رایج، اختصاصاً مناسبات رشتۀ برنامهریزی را موضوع بررسی قرار داده است. ... بیشتربررسی و نقد کتاب آموزش و توسعه: مباحث نوین در اقتصاد آموزش
دوره 19، شماره 10 ، دی 1398، ، صفحه 47-71
چکیده
هدف اصلی مقالۀ حاضر واکاوی و ارزیابی نقاداﻧﺔ کتاب آموزش و توسعه: مباحث نوین در اقتصاد آموزش، ﺗﺄلیف معدندار آرانی و سرکار آرانی از نشر نی است. این کتاب از آثار معدودی است که در زﻣﯿﻨﺔ اقتصاد آموزش ﺗﺄلیف و انتشار یافته است. بررسی و ارزیابی کتاب براساس پرسشنامۀ داوری شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی در ابعاد ارزیابی شکلی، ساختاری، ... بیشتربررسی و نقد کتاب أعلام الأدب العربی الحدیث واتجاهاتهم الفنیۀ
دوره 19، شماره 8 ، آبان 1398، ، صفحه 15-34
چکیده
تألیفات معاصر بهعنوان کتب اعلام در معرفی چهرههای ادبی و سبک آنان بسیار حائز اهمیتاند و برای پژوهشگران کتب مرجع محسوب میشوند. بنابراین، باید در محتوای خود بهنحو شایانی مؤلفههای صوری و محتوایی لازم را گرد آورند. این جستار با خوانش یکی از آثار العشماوی، مطرح در حوزة نقد ادبی، درنظر دارد تا مؤلفههای شکلی و محتوایی ... بیشتربررسی و نقد مطالعات برنامۀ درسی آموزش زبان عربی به غیرعرب زبانها مطالعه موردی کتاب المرجع فی مناهج تعلیم اللغة العربیة للناطقین بلغات أخری
دوره 16، شماره 43 ، بهمن 1395، ، صفحه 201-216
چکیده
مطالعات برنامهریزی درسی در آموزش زبان عربی در ایران، برخلاف کشورهای عربی، بسیار اندک و انگشت شمار است. کتاب المرجع فی مناهج تعلیم اللغة العربیة للناطقین بلغات أخری از مهمترین کتابهای این حوزه در کشورهای عربی است؛ در این پژوهش به نقد و بررسی این کتاب پرداخته میشود. روش پژوهش به این صورت است که تلاش خواهد شد ... بیشتربررسی و نقد کتاب «انگیزش در یادگیری و آموزش: نظریهها و کاربردها»
دوره 15، شماره 37 ، اسفند 1394، ، صفحه 167-180