@article { author = {Khodadadi Motarjemzadeh, Mohammad}, title = {To Visit of the Visit A Critique of the Book: Exhibiting Photography}, journal = {Pizhuhish nāmah-i intiqādī-i mutūn va barnāmah hā-yi ̒ulūm-i insāni (Critical Studies in Texts & Programs of Human Sciences)}, volume = {17}, number = {4}, pages = {45-58}, year = {2017}, publisher = {Institute for Humanities and Cultural Studies}, issn = {2383-1650}, eissn = {2383-1650}, doi = {}, abstract = {In this paper, the author attempts to identify various aspects of values ​​and the shortcomings of the book by purposefully reviewing the book of "Exhibiting Photography" based on the four axes of the overall introduction  of the book and the author, external analysis and the origin of the book and its author, internal analysis and place of the book, and critique and evaluation of the book, and providing a good overview of its functional features and form. In this vein, the author, by drawing on a holistic view of the translations of photographic texts in Iran, outlines the general situation of the Iranian photography community at the time the book was published. Then, he analyzes the contents of the book in detail from the proposed perspective and evaluates the useful items and shortcomings of the book and concludes that despite the existing shortcomings, both in the structure of the book and in translation, the benefits of this book for the current photography community, and in particular the academic community, is far more than its shortcomings, provided it is favorably introduced to academic and art centers.}, keywords = {Photograph,Exhibition,To Visit,Photography,criticism}, title_fa = {تماشای تماشا نقدی بر کتاب عکاسی برای تماشا}, abstract_fa = {نگارنده در این متن در تلاش است با بررسی هدف‌مند کتاب عکاسی برای تماشا براساس محورهای چهارگانة معرفی کلی اثر و مؤلف، تحلیل بیرونی و خاستگاه اثر و مؤلف آن، تحلیل درونی و جایگاه اثر، و نقد و ارزیابی اثر از جنبه‌های مختلف ارزش‌ها و کاستی‌های کتاب را شناسایی کند و بتواند سیمای مناسبی از ویژگی‌های کاربردی و شکلی آن به‌دست دهد. در این مسیر، نگارنده در مقدمه با ترسیم دیدگاهی کلی‌نگر به ترجمۀ‌ متون عکاسی در ایران، وضعیت کلی جامعة عکاسی ایران را در زمان چاپ کتابِ موردنظر برمی‌شمارد. سپس، به‌تفصیل مندرجات کتاب را از منظرهای پیش‌نهادی می‌سنجد و با ارزیابی موارد مفید و کاستی‌های کتاب به این نتیجه می‌رسد که باوجود کاستی‌های موجود، اعم از ساختار کتاب و ایراد‌های ترجمه، فواید این کتاب برای جامعة کنونی عکاسی، و به‌ویژه جامعة دانشگاهیِ کشور، بسیار بیش از کاستی‌های آن است؛ به‌شرط آن‌که به‌نحوی مطلوب به مراکز دانشگاهی و هنری معرفی شود.}, keywords_fa = {عکس,نمایشگاه,تماشا,عکاسی,نقد}, url = {https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_2675.html}, eprint = {https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_2675_0eeedf1c7f50e542fb3b7f70fcfa2111.pdf} }