@article { author = {Hajimoladarvish, Narges}, title = {A Critical Review on the Book Fundamentals of Behavioral Economics and Finance}, journal = {Pizhuhish nāmah-i intiqādī-i mutūn va barnāmah hā-yi ̒ulūm-i insāni (Critical Studies in Texts & Programs of Human Sciences)}, volume = {21}, number = {4}, pages = {43-61}, year = {2021}, publisher = {Institute for Humanities and Cultural Studies}, issn = {2383-1650}, eissn = {2383-1650}, doi = {10.30465/crtls.2020.30502.1816}, abstract = {The Fundamentals of behavioral economics and finance by Ali Saidi and Seyed Mohamad Javad Farhanian was first published in 2012 and the second edition was out in 2015. While the book covers a wide variety of subjects in behavioral economics and finance, it fails to logically connect the materials together within a broader context. The authors neither provided theoretical foundations nor investigated applied aspects of behavioral economics and finance systematically. Furthermore, a good deal of materials is translated from English. The authors provide a list of behavioral biases followed by prescriptions to fight against them without proofing that increasing information cause behavior change. This is not consistent with an evidence-based approach to behavioral economics and finance. Moreover, the existence of personal and unproven prescriptions in the book is simply unscientific that undermines the credibility of behavioral economics and finance.    }, keywords = {Behavioral economics,Behavioral Finance,Behavioral Biases,Cognitive Biases}, title_fa = {نقد کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری}, abstract_fa = {کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری، نوشتۀ علی سعیدی و سیدمحمدجواد فرهانیان به سال 1391، در سال 1394 تجدید چاپ شده است. این کتاب طیف وسیعی از موضوعات مطرح در اقتصاد و مالی رفتاری را پوشش می‌دهد، اما میان مطالب ارائه‌شده اتصال منطقی وجود ندارد و ایده‌های خرد در یک بستر کلان قرار نگرفته‌اند. نویسندگان نه ابعاد نظری اقتصاد و مالی رفتاری را به‌صورت منسجم و نظام‌مند ارائه کرده‌اند و نه ابعاد کاربردی آن را. علاوه‌براین، حجم مطالب ترجمه‌شده از انگلیسی بسیار زیاد است. نویسندگان بدون این‌که اثبات کرده باشند که افزایش اطلاعات باعث تغییر رفتار می‌شود، پس از فراهم‌کردن فهرستی از انواع سوگیری‌ها، تجویزهایی برای مقابله با آن‌ها ارائه کرده‌اند که با ماهیت رویکرد شاهدمحور در اقتصاد و مالی رفتاری سازگار نیست. وجود برخی برداشت‌های شخصی و اثبات‌نشده در کتاب به‌سادگی غیرعلمی است و اعتبار اقتصاد و مالی رفتاری را خدشه‌دار می‌کند.}, keywords_fa = {اقتصاد رفتاری,مالی رفتاری,سوگیری‌های (تورش‌های) رفتاری,سوگیری‌های شناختی}, url = {https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_6623.html}, eprint = {https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_6623_7563ecdf962896b9d9e96b3b2230a95a.pdf} }