%0 Journal Article %T نقد کتاب روش تحقیق آمیخته %J پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی %I پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی %Z 2383-1650 %A همدانی, مصصطفی %D 2020 %\ 07/22/2020 %V 20 %N 5 %P 423-450 %! نقد کتاب روش تحقیق آمیخته %K چندروشی %K روش تحقیق %K روش‌‌های آمیخته %K روش‌‌های ترکیبی %K روش‌‌های تلفیقی %K نقد کتاب %R 10.30465/crtls.2020.5392 %X کتاب روش تحقیق آمیخته تألیف دکتر علی دلاور و دکتر شیرین کوشکی مدتی است که در حوزة نوپدید روش‌های ترکیبی (آمیخته) به‌منزلۀ متن درسی در رشته‌های علوم اجتماعی و انسانی تدریس می‌شود. این کتاب برخی نقیصه‌ها دارد که نقد فرارو به‌تصحیح این نقیصه‌ها پرداخته است. این مقاله با روش توصیفی ـ تحلیلی نوشته شده و علاوه‌بر نقد ساختاری، ملاحظات متعددی نیز در نقد صوری و محتوایی این کتاب ارائه کرده است.انتخاب نادرست عنوان کتاب، ضعف مفهوم‌کاوی دربارة عنوان «روش‌‌های آمیخته»، ضعف جدی ساختاری و عنوان‌‌بندی نارسا، بندهای طولانی، پاره‌‌ای از اغلاط املایی و ویرایشی، اقتباس‌‌های متعدد از منابع بیگانه بدون ارجاع، غیرمنطقی‌بودن برخی عناوین به‌جهت انطباق‌ناپذیری با محتوا، استفاده از اصطلاحات مبهم، ترسیم نادرست نمودارها و اشکالات متعدد در دلالت تصویری آن‌‌ها، ضعف در تبیین و تثبیت مبنای پارادایمی روش‌‌های آمیخته، و در‌نهایت استفاده از عنوان «تألیف» برای یک اثر ترجمه‌‌ای ـ تألیفی از مهم‌‌‌ترین نقدهای نگارنده به این کتاب است. %U https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_5392_99e771a374b63f36faadeb8ed780ce14.pdf