%0 Journal Article %T ارائة مدل رهبری فناورانه آموزش مجازی در راستای پیش‌برد برنامه‌های آموزشی مدارس ابتدایی %J پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی %I پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی %Z 2383-1650 %A ابراهیمی, مرجان %A حسین پور سعادت آبادی, جعفر %A دشمن زیاری, اسفندیار %A معظمی, مجتبی %A میراسماعیلی, بی بی سادات %D 2022 %\ 11/22/2022 %V 22 %N 9 %P 375-396 %! ارائة مدل رهبری فناورانه آموزش مجازی در راستای پیش‌برد برنامه‌های آموزشی مدارس ابتدایی %K الگوی پارادایمی %K مدیران مدارس %K فناوری اطلاعات %K کرونا %K برنامه درسی %R 10.30465/crtls.2022.37902.2339 %X پژوهش حاضر باهدف ارائة مدل رهبری فناورانه آموزش مجازی در راستای پیش­برد برنامه­های آموزشی مدارس ابتدایی با رویکرد ترکیبی اجرا گردید. پژوهش از نوع اکتشافی متوالی بود. جامعة آماری در بخش کیفی را خبرگان آشنا به رهبری فناورانه، شامل می‌شوند؛ که این افراد، به‌صورت هدفمند از نوع معیاری، برای مصاحبه‌های کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردیدند (16 مصاحبه با 16 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت) و در بخش دوم (کمی) اقدام به ساخت پرسشنامه نموده در بین مدیران مدارس ابتدایی شهر تهران توزیع گردید(235 مدیر مدرسه دولتی و 215 مدیر مدرسه غیرانتفاعی). به‌منظور تجزیه‌وتحلیل از کدگذاری در بخش کیفی و از روش معادلات ساختاری در بخش کمی استفاده گردید. در بخش کیفی مشخص گردید که مقوله­ها در قالب 9 مقوله و 37 کد مفهومی مشخص شد و در دل ابعاد ۶ گانه مدل پارادایمی به‌صورت موجبات علی (3 مقوله)، مقوله اصلی: رهبری فناورانه آموزش مجازی (1 مقوله)، راهبردها (1 مقوله)، شرایط زمینه­ای (1 مقوله)، ‌شرایط مداخله­گر (2 مقوله) و پیامدها (1 مقوله) جای گرفتند. در بخش کمی نیز مشخص گردید که هر 6 مؤلفه­ی اصلی پژوهش از برازش مناسبی برخوردار است. به مدیران مربوطه، پیشنهاد می‌گردد در زمان انتخاب مدیران به نگرش و توانمندی‌های فنّاورانه آن‌ها توجه کنند. %U https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_8370_27c78135852a600f288d12b4e4adcf96.pdf