%0 Journal Article %T نوین‎سازی سرفصل‎های دروس رشتۀ اقتصاد %J پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی %I پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی %Z 2383-1650 %A اسفندیاری, علی اصغر %A جمال منش, آرش %D 2013 %\ 08/23/2013 %V 13 %N 27 %P 1-14 %! نوین‎سازی سرفصل‎های دروس رشتۀ اقتصاد %K کلیدواژه‎ها: سرفصل دروس %K رشتۀ اقتصاد %K نوین‎سازی محتوایی %K نوین‎سازی عنوانی %R %X چکیده در راستای دومین کنگرۀ ملی علوم‌انسانی و دومین پیش‌همایش گروه اقتصاد در تبیین نوین‌سازی سرفصل‌های دروس رشتۀ اقتصاد در دورۀ کارشناسی و مآلاً کارشناسی ارشد، موارد ذیل در این نقدنامه ارائه‌خواهد‌شد. برای نیل به اهداف نوین‌سازی محتوایی و عنوانی، نخست سرفصل‌ها و عنوان‌های دروس رشتۀ اقتصاد از دانشگاه‌های بزرگ دنیا1 که رتبه‌بندی جهانی زیر 50 را دارند، اخذ گردیده و با مقایسۀ سرفصل‌های مصوّب اولیۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سی سال گذشته و سرفصل‌های برخی از دانشگاه‌های بزرگ کشور که در سال‌های اخیر با اختیارات هیئت ممیزه تغییراتی در آن داده شده و اجرا می‌گردد، دیدگاه‌های همکاران گرانقدر پیش‌همایش قبلی مقایسه شده و به رشتۀ تحریر درآمده‌است. نتیجۀ این مقاله مشخص می‌کند که عناوین دروس رشتۀ اقتصاد از لحاظ ترکیب و محتوا به یک بازنگری اساسی نیاز دارد. %U https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_958_ded8667a960b07937c88a56901495420.pdf