TY - JOUR ID - 1821 TI - تجزیه و تحلیل فرهنگی تصاویر کتاب «زبان انگلیسی پایه هفتم» از منظردانش آموزان ترک،فارس و کرد(کرمانج) JO - پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی JA - CRTLS LA - fa SN - AU - عادل, سید محمدرضا AU - طالبیان, فاطمه AD - استادیار ،دانشگاه حکیم سبزواری AD - کارشناس‌ارشدآموزش‌زبان‌انگلیسی،حکیم سبزواری Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 15 IS - 36 SP - 133 EP - 158 KW - کلیدواژه‌ها: تصویر KW - فرهنگ KW - زبان KW - دانش‌آموزان ترک KW - دانش‌آموزان فارس KW - دانش آموزان کرد DO - N2 - کتاب زبان انگلیسی (پایة هفتم) کتابی است که به‌تازگی برای فراگیران زبان انگلیسی طراحی و منتشر شده است. هدف نویسندگان بومی کردن محتوا، شکل، و تصاویر این کتاب بر اساس فرهنگ ایرانی است. هدف این تحقیق تجزیه و تحلیل تصاویر کتاب از منظر دانش‌آموزان ترک، فارس، و کرد (کرمانج) است. ابزار استفاده‌شده در این تحقیق پرسش‌نامه است که از طریق محققان طراحی و اعتباربخشی شده و[1] شامل مصاحبه‌ای نیمه‌آزاد (semi-structured) است. 182 دانش‌آموز (77 دانش‌آموز ترک، 57 دانش‌آموز فارس، و 48 دانش‌آموز کرد) در این تحقیق شرکت کردند. با استفاده از آزمون خی دو و تجزیه و تحلیل نتایج نشان داده شد که برخی از تصاویر به‌درستی انتخاب نشده‌اند و تفاوت‌هایی در فهم، تفسیر معنا، و هدف آن تصاویر در دانش‌آموزان دیده شد. می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که به هنگام انتخاب تصاویر بهتر است به خرده‌فرهنگ‌های ایرانی هم توجه شود. UR - https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1821.html L1 - https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1821_99410e4eb25543a783a0bc489a21358e.pdf ER -