TY - JOUR ID - 927 TI - بررسی و نقد کتاب اصول برنامه‌ریزی درسی JO - پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی JA - CRTLS LA - fa SN - AU - دالوندی, شراره AD - کارشناس‌ارشد آموزش و پرورش تطبیقی Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 13 IS - 26 SP - 19 EP - 32 KW - کلیدواژه‌ها: برنامه‌ریزی درسی KW - مبانی برنامه‌ریزی درسی KW - مراحل برنامه‌ریزی درسی KW - برنامه‌ریزی آموزشی KW - برنامة درسی پنهان DO - N2 - چکیده هدف از نقد کتاب‌ها بالابردن کیفیت آن‌ها و آگاهی بیش‌تر و بهتر دانشجویان و خوانندگان آن‌هاست. برنامه‌ریزی درسی یکی از درس‌های تخصصی گروه علوم تربیتی است، ولی متأسفانه در این زمینه منابع زیادی نداریم؛ اکثر کتاب‌هایی که در این زمینه چاپ شده‌اند به علت حجم زیاد، ثقیل‌بودن، یا ناهم‌خوانی با سرفصل‌های شورای عالی برنامه‌ریزی برای معرفی‌کردن به دانشجویان، به‌منزلة منبعی که مناسب برای واحد درسی دانشگاهی باشد، درخور استفاده نیستند. در این مقاله کتاب اصول برنامه‌ریزی درسی، تألیف محمدحسین یارمحمدیان، به طور اجمال معرفی و در ادامه از دو دیدگاه، ظاهری و محتوایی، نقد و بررسی شده است. UR - https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_927.html L1 - https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_927_c2dffd8ee449cbb57814202c5c8b8283.pdf ER -