منابع
اکسفورد، بری و جان هاگینز (1387). رسانههای جدید و سیاست، ترجمۀ بابک دربیگی، تهران: پژوهشکدة مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
اکسفورد، بری (1387). «دگرگونی سیاست یا ضد سیاست؟»، رسانههای جدید و سیاست، تهران: پژوهشکدة مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
بابائی، محمود (1390). «رسانة نوین و سیر تحول تاریخی رسانهها»، ماهنامة مدیریت ارتباطات، ش ۱۷.
عبدالهی، رضا، محسن شورگشتی، و بابک اخوتپور (1391). «نقش رسانههای نوین در جنبشهای اجتماعی (مطالعة موردی جنبش تسخیر وال استریت)، مطالعات فرهنگ ارتباطات، س 13، ش 18.
Axford, Barrie and Richard Huggins (2011). Cultures and/ of Globalization, Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.
Axford, Barrie (2013). Theories of Globalization, Cambridge: Polity Press.
Axford, Barrie, Daniela Berghahn and Nick Hewlett (2000). Unity and Diversity in the New Europe, Oxford and Bern: Peter Lang.
Axford, Barrie, Gary K. Browning, Richard Huggins and Ben Rosamond (2002). Politics: an Introduction, London: Routledge.
Bolter, Jay David and Richard Grusin (2000). Remediation: Understanding New Media, Cambridge: MIT Press.
Castells, Manuel (1996). The Rise of the Network Society: The Information Age: Economy, Society, and Culture, Oxford: Blackwell.
Coleman,
Stephen and
Karen Ross (2010).
The Media and the Public: “Them” and “Us” in Media Discourse, Oxford: Blackwell-Wiley.
Dahlgren, Peter (2009). Media and Political Engagement: Citizens, Communication and Democracy, Cambridge: Cambridge University Press.
Hindman, Matthew (2008). The Myth of Digital Democracy, New Jersey: Princeton University Press.
Howard, Philip N., Aiden Duffy, Deen Freelon, Muzammil Hussain, Will Mari and Marwa Mazaid (2011). Opening Closed Regimes: What Was the Role of Social Media during the Arab Spring?, Project on information Technology and Political Islam, University of Washington, Available at: http://pitpi.org/wp-content/uploads/2013/02/2011_Howard-Duffy-Freelon-Hussain-Mari-Mazaid_pITPI.pdf.
Lubrano, Annteresa (1997). The Telegraph: How Technology Innovation Caused Social Change (Studies on Industrial Productivity), New York: Routledge.
Manovich, Lev (2001). The Language of New Media, Cambridge: The MIT Press.
Raskin, Jef (2000).
The Humane Interface: New Directions for Designing Interactive Systems, Indiana: Addison-Wesley Professional.
Stamm, Michael (2011). Sound Business: Newspapers, Radio, and the Politics of New Media, Pennsylvania: University of Pennsylvania Press.
Van Dijk, Jan (1999).
The Network Society: Social Aspects of New Media, London: SAGE Publications.