Document Type : Research

Authors

Abstract

The main purpose of the present article, book reviews written by Giorgio Agamben the coming community, philosopher and theorist of contemporary Italian. This effect is one of the leading texts in the field of political philosophy and critical thought, that takes place in  within the framework of the Intellectual tradition New Left. The author, in fact, to who's thinking about language issues, Is trying to pass the language to politics, to challenge The basic concepts of the West's policy, laying the your desired the coming community to basic experience  pure language. He believes There is a duality and gap in political and philosophical tradition of the West, Resulting from the duality of "Foone" (natural and animal sounds or Aqua) and "logos" (word signifies the human), natural life (Zueh) and civil and political life (Bios) and, in a word dichotomy between nature and civilization. seems to be Agamben looking for a new definition of bio politics, So that it can regain the position of the nature of civil and political life. . Agamben's in this work not focuses on the political life of holiness, And seeks to recreate the Egotism of  qualunque identity, Through the it sharing in language experience, and The singularity.

Keywords

Main Subjects

آدورنو، ت. و هورکهایمر، م. (1384). دیالکتیک­روشنگری، ترجمه مراد فرهاد پور و امید مهرگان، تهران: گام­نو.
 آگامبن، ج. (1391). زبان و مرگ در باب­جایگاه­منفیت، ترجمۀ پویا ایمانی، تهران: مرکز. 
آگامبن، ج. a(1389). اجتماع­آینده، ترجمۀ محمدرضا قربانی، تهران: رخ­داد نو.
آگامبن، ج. a(1390). کودکی و تاریخ دربارۀ ویرانی­تجربه، ترجمۀ پویا ایمانی، تهران: مرکز.
آگامبن، ج. b(1389). آپاراتوس­چیست؟ و سایر مقالات، ترجمۀ یاسر همتی، تهران: رخ­داد نو.
آگامبن، ج. b(1390). وسایل­بی­هدف، یادداشت­هایی در باب­سیاست، ترجمۀ امید مهرگان-صالح­نجفی، تهران: چشمه.
آگامبن، ج.a (1394). «زمانی که باقی مانده است» در مصائب معنا، جستارهایی در فیلولوژی، زمان و شعر، تألیف امیر کمالی، چاپ­اول، تهران:اختران.
آگامبن، ج.b (1394). «ک» در مصائب معنا، جستارهایی در فیلولوژی، زمان و شعر، تألیف امیر کمالی، چاپ­اول، تهران: اختران.
اوث ویت، و. (1386). هابرماس: معرفی­انتقادی، ترجمه لیلا جوافشانی و حسن چاوشیان، تهران: اختران.
باتامور، ت. (1380). مکتب­فرانکفورت، ترجمه حسینعلی­نوذری، چاپ­دوم، تهران: نی.
بنیامین، و. (1366). نشانه­ای به رهایی: مجموعه مقالاتی از بنیامین، ترجمه بابک احمدی، تهران: تندر.
تورن، آ. (1380). نقد مدرنیته، ترجمه مرتضی­مردیها، چاپ­اول، تهران: گام­نو.
رویل، ن. (1388). ‍ژاک­دریدا، ترجمه پویا ایمانی، چاپ­اول، تهران:مرکز.
فوکو، م. (1390). تولد زیست­سیاست، درس­گفتارهای کلژ دو فرانس، 1978-1979، ترجمۀ رضا نجف­زاده، تهران: نی.
فوکو،م. (1393). اراده به دانستن، ترجمه نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، چاپ­نهم، تهران: نی.
کوکاتاس، چ. (1390). «یگانگی سرشت بشر و چند گانگی ارزش­ها»، در کتاب فلسفه و جامعه و سیاست، گزیده و نوشته و ترجمه عزت­الله فولادوند، چاپ­دوم، تهران: ماهی.
گیبینز و برومر، ج. آر. (1381). سیاست پست­مدرنیته، ترجمه منصور انصاری، چاپ­اول، تهران: گام­نو.
مارکوزه، ه. (1363). انسان تک­ساحتی، ترجمه محسن مویدی، چاپ­سوم، تهران: امیرکبیر.
معینی­علمداری، ج. (1385). روش­شناسی­نظریه­های­جدید در سیاست (اثبات­گرایی و فرا اثبات­گرایی)، تهران: دانشگاه تهران.
میلز، ک. (1393). فلسفۀ­آگامبن، ترجمۀ پویا ایمانی، تهران: مرکز.
نویمان، ف. (1385). «روشنفکران­در تبعید»، در جامعه­شناسی­انتقادی، به اهتمام پل­کانرون، ترجمه­حسن­چاوشیان، تهران: اختران.
هارلند، ر. (1388). ابر ساخت گرایی، فلسفه ساخت گرایی و پسا ساختار گرایی، ترجمه فرزان­سجودی، چاپ­دوم، تهران: پژ‍وهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی.
هورکهایمر، م. (1393). سپیده­دمان فلسفه­تاریخ­بورژوایی، ترجمه محمدجعفر پوینده، چاپ­پنجم، تهران: نی.
 
Adorno, T.W.(1973). Negative Dialectics, tra. E.B.Ashton, London: The Continuum International Publishing: London.