Document Type : Research

Author

Associate Professor of Curriculum and Education, Shahid Rajaee Teacher Training University

Abstract

In his book L’éducation cultures et sociétés, Le Thanh Khoi presents a general and universal theory of education. The book is presented in two parts of " Statement of the Problem ", in three chapters (Theory and Concepts, Generality and Complexity, and Understanding and explanation) and "Providing a General and Universal Model of Education" in 7 chapters (People, Languages ​​and Ethnicities, Natural Environment, the productive system, ideas and values, the role of personalities, the socio-political structures and movements and international relations. Khoi's analysis of psychology was analytic-theoretical- paraphrastic and commentary and all are qualitative methods and of course, sometimes he uses analogy and deduction. In the statistical population of his research, many of the samples lacked the chance of being selected. In some cases, the researcher's deduction and inference were limited by the conceptual definition. The main point in this research is ignoring the methodology concepts and postmodernism paradigms (which is authenticating the qualitative pluralism). Unlike postmodernism, he authenticates the universalist and general frameworks related to the modernism positivism. In addition, the examples presented, his teaching methods and approaches to educators and individuals, etc., affect the traditional and old education and are somewhat distant from new theories and ideas.

Keywords

Main Subjects

آقازاده، احمد (1379)، آموزش و پرورش تطبیقی، تهران: سمت.
آقازاده، محرم (1388)، روش‌های نوین تدریس، تهران: آییژ.
آل‌حسینی، فرشته و خسرو باقری (1388)، «تأملی بر کثرت‌گرایی بنیادی لیوتارو پی‌آمدهای آن برای تعلیم وتربیت»، فصل‌نامۀ تعلیم و تربیت.
بروس، جویس و دیگران (1385)، الگوهای تدریس، ترجمۀ محمدرضا بهرنگی، تهران: کمال تربیت.
بیلر، رابرت (1368)، کاربرد روا‌ن‌شناسی در آموزش، ترجمۀ پروین کدیور، ج 1، تهران: نشر دانشگاهی.
پورشافعی، هادی و ناهید آرین (1388)، «پست‌مدرنیسم و دلالت‌های آن در تربیت دینی»، اندیشه‌های نوین تربیتی، ش 2.
سی شورت، ادموند (1388)، روش‌شناسی مطالعات برنامۀ درسی، ترجمۀ محمود مهرمحمدی، تهران: سمت.
سیف، علی‌اکبر (1363)، روان‌شناسی پرورشی، تهران: آگاه.
کوی، لوتان (1389)، آموزش و پرورش فرهنگ‌ها و جوامع، ترجمۀ محمد یمنی‌دوزی سرخابی، تهران: سمت.
محسنی، منوچهر (1388)، مبانی جامعه‌شناسی علم، تهران: طهوری.
مطهری، مرتضی (1364)، خدمات متقابل اسلام و ایران، تهران: صدرا.
میلر، جان (1390)، نظریه‌های برنامۀ درسی، ترجمۀ محمود مهرمحمدی، تهران: سمت.