آزادهفر، محمدرضا (1395)، آفرینش ملودی در آهنگسازی، تهران: نشر مرکز.
الیاسی، اتابک و آرش آرامشنژاد (1391)، «شیوههای بهکارگیری مجموعههای صوتی در موسیقی آتنال»، نامۀ هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه هنر، ش 7.
باروز، جان (1388)، راهنمای جامع موسیقی کلاسیک، ترجمۀ رضا رضایی، تهران: فرهنگ معاصر.
صداقت کیش، آروین (1395)، «در نقد کتاب مقدمهای بر آنالیز موسیقی آتنال»، در گفتوگوی هارمونیک، <http://www.harmonytalk.com/id/16869>.
هنرمند، امین (1394)، مقدمهای بر آنالیز موسیقی آتنال، تهران: دانشگاه تهران.
Cope, David )1997(, Techniques of the Contemporary Composer, Belmont, CA: Schirmer Books.
Forte, Allen )1973(, The Structure of Atonal Music, New Haven: Yale University Press.
Rahn, John )1980(, Basic Atonal Theory, New York: Longman.
Roig-Francolí, Miguel A. )2008(, Understanding Post-Tonal Music, Boston: McGraw-Hill.
Schuijer, Michiel )2008(, Analyzing Atonal Music: Pitch-Class Set Theory and its Contexts, Rochester, NY: University of Rochester Press.
Simms, Bryan R. )2000(, The Atonal Music of Arnold Schoenberg, 1908-1923, New York: Oxford University Press.
Straus, Joseph Nathan )2005(, Introduction to Post-Tonal Theory, Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall.
Warren, J. D. et al. )2003(, “Separating Pitch Chroma and Pitch Height in the Human Brain”, Proceedings-National Academy of Sciences Usa, 100: 10038-10042.