محمد اسماعیل، الهه و ﻓﺨﺮاﻟﺴﺎدات یوسفی (1378)، ارزشیابی کتاب ریاضی پایۀ چهارم دانشآموزان عقبماندۀ ذهنی، تهران: پژوهشکدة کودکان استثنایی.
نیکپور خشتمسجدی، فیروزه، مرجان سلیمی، و سهیلا پاکزاد (1389)، کتاب معلم (راهنمای تدریس) زبان انگلیسی دورۀ راهنمایی تحصیلی پیشحرفهای، تهران: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور.
نیکپور خشتمسجدی، فیروزه (1395)، زبان انگلیسی پایۀ هفتم: دورۀ اول متوسطۀ پیشحرفهای (کتاب دانشآموز و کتاب کار)، تهران: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور.
وزارت آموزش و پرورش (1395)، برنامهها و فعالیتهای اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تهران: وزارت آموزش و پرورش.
Ackland, J. (2005), At Home with Writing: Practise and be Confident, Oxford, UK: Oxford University Press.
Ackland, J. (2006), At Home with Letter Forms: Practise and be Confident, Oxford, UK: Oxford University Press.
Coleman, H. (1985), “Evaluating Teachers' Guides: Do Teachers' Guides Teach Teachers?”, in: J. C. Alderson (ed.), Evaluation, Lancaster Practical Papers in English Language Education,vol. 6., Oxford: Pergamon.
Cunningsworth, A. and P. Kusel (1991), “Evaluating Teachers' Guides”, ELT Journal, vol. 45, no. 2.
Evarrs, S. and S. E. Knotek (2006), “Foreign Language and Special Education”, in: A. Hening Boyton (ed.), 2005-2015: Realizing Our Vision of Languages for All, Upper Saddle River, NJ: Pearson Hall.
Gardner, H. (1993), Multiple Intelligences: The Theory in Practice, New York: Basic Books.
Hemsley, M. (1997), “The Evaluation of Teachers’ Guides–Design and Application”, ELTDE, vol. 3.
Pyfers, L. (2009), “EFL Made to Measure, for Adult Learners with Intellectual Disabilities”, Pixel International Conferences, ICT for Language Learning, The Netherlands,.