عطایی، محمودرضا و همکاران (1394)، انگلیسی برای دانشجویان مهندسی، تهران: سمت.
محمودی، محمدهادی و محمد احمدی صفا (1393)، «ارزشیابی الگوـ محور کتابهای «انگلیسی برای اهداف خاص» (ESP)، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، س 14، ش 3، پاییز.
نوروزی خیابانی، مهدی و پرویز بیرجندی (1369)، انگلیسی برای دانشجویان رشتههای علوم انسانی (1)، تهران: سمت.
Brown, D. H. (2001), Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy, New York: Addison Wesley Longman Inc.
Chastain, K. (1988), Developing Second Language Skills: Theory and Practice, New York: Harcourt Brace Jovanovich.
Crossley, S. A. et al. (2007), “A Linguistic Analysis of Simplified and Authentic Texts”, The Modern Language Journal, vol. 91, no. 1,.
Cunningsworth, A. (1995), Choosing Your Coursebook, Oxford: Heinemann.
Dudley-Evans, T. and M. J. St John (1998), Developments in English for Specific Purposes: Amulti-Disciplinary Approach, Cambridge: Cambridge University Press.
Hutchinson, T. and A. Waters (1987), English for Specific Purposes: A Learning-Centered Approach, Cambridge: Cambridge University Press.
McDonough, Jo. and C. Shaw (2003), Materials and Methods in ELT: A Teacher's Guide, (2nded.), United Kingdom: Blackwell.
Nowruzi Khiabani, M. (2001), Brush up your English, Tehran: Ney Publishing House.
Nowruzi Khiabani, M. (2005), Build up your English, Tehran: Ney Publishing House.
Widdowson, H. G. (1978), Teaching Language as Communication, Oxford: Oxford University Press.