امیرهوشمند، فتحالله (1328)، فلسفة آموزش و پرورش، تهران: دانشگاه تهران.
حری، عباس (1372)، آیین نگارش علمی، تهران: کتابدار.
داورپناه، محمدرضا (1386)، ارتباط علمی، نیاز اطلاعاتی، و رفتار اطلاعیابی، تهران: چاپار.
راجرز، اورت میچل (1387). تاریخ تحلیلی علم ارتباطات: رویکردی شرح حالنگارانه، ج 2، ترجمة غلامرضا آذری، تهران: دانژه.
راسخ مهند، محمد، مجتبی علیزاده صحرایی، و راحله ایزدیفر (1394)، فرهنگ توصیفی مکاتب زبانشناسی، تهران: علمی.
سیف، علیاکبر (1363)، روانشناسی پرورشی، تهران: آگاه.
شعبانی، حسن (1371)، مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)، تهران: سمت.
شکوهی، غلامحسین (1368)، مبانی و اصول آموزش و پرورش، تهران: آستان قدس رضوی.
صدیق، عیسی (1332)، سیر فرهنگ در ایران و مغرب زمین، تهران: دانشگاه تهران.
صفوی، امانالله (1372)، کلیات روشها و فنون تدریس، تهران: معاصر.
علیدوستی، سیروس، محمود خسروجردی، و بهزاد دوران (1388)، مدیریت ارتباطات علمی، تهران: چاپار.
کاظمی، عباس (1396)، روایتی از کلاسهای درس دانشگاهی: تجربة زیستة استادان دانشگاه، تهران: پژوهشکدة مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
کوشان، محسن و عباس حیدری (1385)، «بررسی عادتهای مطالعه در دانشجویان دانشکدة علوم پزشکی سبزوار»، فصلنامة دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، دورة 13، ش 4.
لنسکی، گرهارد و جین لنسکی (1369)، سیر جوامع بشری، ترجمة ناصر موفقیان، تهران: انقلاب اسلامی.
هاشمی، احمد و ابوذر همتی (1390)، بررسی عوامل مؤثر بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی لامرد در سال تحصیلی 1390- 1389، لامرد: دانشگاه آزاد اسلامی.
هوشیار، محمدباقر (1327)، اصول آموزش و پرورش، تهران: دانشگاه تهران.
Eemeren, F. H. Van, R. Grootendorst, S. Jackson, and S. Jacobs (1993), Reconstructing Argumentative Discourse, Tuscaloosa etc.: The University of Alabama Press.
Gregory, J. and S. Miller (1998), Science in Public: Communication, Culture, and Credibility, Cambridge, M A: Basic Books Press.
Grice, P. (1989), Studies in The Way of Words, Cambridge, M A: Harvard University Press.
Hanson, C. W. (1973), Introduction to Information-Science Work, London: Aslib Press.
Jonassen, D. H. (ed.) (1995), Handbook of Research for Educational Communication and Technology, Simon and Schuster/ MacMillan: New York Press.
Laurillard, D. (1993), Rethinking University Teaching: A Framework for the Effective Use of Educational Technology, London: Routledge and New York Press.
Rowland, F. (1998), “Scientists in Communication”, in E. Scanlon, R. Hilland, and K. Junker (eds.), Communicating Science, vol. 1: Professional Contexts, London: Routledge Press.