احمدپور، زهرا (1383)، «بررسی مسائل و مشکلات آموزش زبان انگلیسی در دورۀ متوسطه»، مجلۀ رشد آموزش زبان، ش 22.
تقیپور ظهیر، علی (1385)، اصول اساسی برنامهریزی درسی و آموزشی، تهران: آگاه.
سودمند افشار، حسن (1394)، «نقد و بررسی کتاب زبان انگلیسی پایۀ اول دورۀ اول متوسطه با تکیه بر جنبههای تحلیل گفتمان انتقادی: نمود جنسیت و قدرت»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، ش 15.
عباسی، مهوش، غلامرضا احمدی، و احمدرضا لطفی (1388)، «مشکلات یاددهی و یادگیری زبان انگلیسی دانشآموزان دورۀ متوسطه شهر اصفهان ازدیدگاه دبیران»، دانش و پژوهش در علوم تربیتی، ش 22.
علویمقدم، سیدبهنام و دیگران (1394)، انگلیسی پایۀ نهم (دورۀ اول متوسطه)، تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
محمودی، محمدهادی و محمد مرادی (1394)، «نقد و ارزشیابی کیفی کتاب زبان انگلیسی پایۀ اول دورۀ اول متوسطه (هفتم) با تأکید بر روششناسی آموزش زبان خارجی»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 15، ش 3.
نوشینفر، وحید (1380)، زبان، جنسیت، اجتماع، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، مشهد: دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی.
Ahmadpoor, Z. (2004), “Studying the Problems of EFL Teaching in High Schools”, The Roshd ELT Journal, no. 18.
Azizifar, A. (2009), “An Analytical Evaluation of Iranian High School ELT Textbook from 1970 to 2010”, The Journal of Applied Linguistics, no. 2.
Carter, R. and D. Nunan (2002), Teaching English to Speakers of Other Languages, Cambridge: University Press.
Cunningsworth, A. (1995), Choosing Your Course Book, Oxford: Heinemann.
Dornyei, Z. (2007), Research Methods in Applied Linguistics, Oxford: Oxford University.
Eaglestone, R. (2000), Doing English, Great Britain: Rontledge.
Ghorbani, M. R. (2011), “Quantification and Qraphic Representation of EFL Textbook Evaluation Results”, Theory and Practice in Language Study, no. 1.
Green, A. (1926), “The Measurement of Modern Language Books”, The Modern Language Journal, vol. 10, no. 5.
Haycroft, J. (1998), An Introduction to English Language Teaching, New York: Longman.
Hutchinson, T. and E. Torres (1994), “The Textbook as Agent of Change”, ELT Journal, no. 48.
Jahangard, N. (2003), “The Goals of Educations in the Information Era”, TAKFA Magazine, no. 1.
Jahangard, A. (2007), “Evaluation of EFL Materials Taught at Iranian Public High Schools”, Asian EFL Journal, no. 9.
Karimi, A. (2004), “An Evaluation of a Preparatory English Course Books 1 & 2: An EAP Course Book Evaluation”, ELT Journal, no. 73
Kitao, K. and S. Kitao (1997), “Selecting and Developing Teaching /Learning Materials”, The Internet TESL Journal, vol. 4, no. 4.
McGrath, I. (2002), Materials Evaluation and Design for Language Teaching, Edinburgh: Edinburgh University Press.
O'Neill, R. (1982), “Why Use Textbooks”, ELT Journal, vol. 36, no. 2.
Razmjoo, S. A. (2012), “Developing a Textbook Evaluation Scheme for the Expanding Circle”, Iranian Journal of Applied Language Studies, vol. 2, no. 1.
Riazi, A. M. and A. Aryashokouh (2007), “Lexis in English Textbooks in Iran: Analysis of Exercises and Proposals for Consciousness - Raising Activities”, Pacific Association of Applied Linguists, vol. 11.
Richards, J. C. (1990), The Language Teaching Matrix, New York: Cambridge University Press.
Sheldon, L. E. (1988), “Evaluating ELT Textbooks and Materials”, ELT Journal, vol. 42, no. 4.
Tomlinson, B. (2001), “Materials Development”, In: R. Carter and D. Nunan, The Cambridge Guide to Teaching English to Speakers of Oother Languages, Cambridge: Cambridge University Press.
Tomlinson, B. (2003), Developing Materials for Language Teaching, London: Continuum.
Williams, D. (1983), “Developing Criteria for Textbook Evaluation”, ELT Journal, no.