اسلامی، حسن (1384)، «مقایسهای میان چند متن آموزشی فلسفه در مراکز آموزشی غرب و ایران»، در: مجموعهمقالات همایش بررسی متون و منابع حوزههای فلسفه، کلام، ادیان، و عرفان، بهکوشش حسین کلباسی اشتری، ج 1، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
پورجوادی، نصرالله (1375)، «ویرایش کتابهای تألیفی»، در: دربارة ویرایش، زیر نظر نصرالله پورجوادی، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
حدادی، محمود (1372)، مبانی ترجمه، تهران: جمال الحق.
رضی، احمد (1388)، «شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی»، در: نشریة سخن سمت، ش 21، بهار.
سمیعی گیلانی، احمد (1372)، آیین نگارش، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
شریفینیا، محمد (1389)، مبانی و اصول طراحی کتاب درسی، قم: مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی.
علیا، مسعود (1391)، فرهنگ توصیفی فلسفة اخلاق، تهران: هرمس.
معاونت پژوهش مؤسسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی (1389)، در جستوجوی راهکارهای تدوین متون درسی، قم: مؤسسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
مکناتن، دیوید (1391)، نگاه اخلاقی: درآمدی به فلسفة اخلاق، ترجمة حسن میانداری، تهران: سمت.
منصوریان، یزدان (1392)، «صد ویژگی کتابهای دانشگاهی کارآمد و ثمربخش»، در: نشریة پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، ش 29، تابستان.
منصوریان، یزدان (1389)، مبانی نگارش علمی، تهران: کتابدار.
هولمز، رابرت (1394)، مبانی فلسفة اخلاق، ترجمة مسعود علیا، تهران: ققنوس.
Audi, Robert (ed.) (1996), The Cambridge Dictionary of Philosophy, Cambridge University Press.
Kirchin, Simon (2012), Metaethics, Palgrave McMilan.
Proudfoot, Michael and A. R. Lacey (2010), The Routledge Dictionary of Philosophy, New York: Routledge.