احمدی زهرانی، مریم (1395)، کشف ویژگیهای رفتار مرشدانة مدیران در شرکت پالایش نفت اصفهان، رسالة دکتری در دانشگاه فردوسی مشهد.
ازکیا، مصطفی، رشید احمدرش، و کامبیز پارتازیان (1396)، روشهای تحقیق کیفی از نظریه تا عمل، ج 2، تهران: کیهان.
حاجیان، محمدرضا (1390)، موانع و مشکلات اجرای عقود مشارکتی در نظام بانکی کشور، تهران: پژوهشکدۀ پولی و بانکی.
خجستهمهر، رضا، علی محمدی، و ذبیحاله عباسپور (1394)، «نگرش دانشجویان متأهل به ازدواج: یک مطالعة کیفی»، نشریة روان پرستاری، دورة 4، ش 2.
سرمد، زهره، عباس بازرگان، و الهه حجازی (1394)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: آگاه.
عباسزاده، محمد (1391)، «تأملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات کیفی»، جامعهشناسی کاربردی، ش 1.
عبدالهی، محسن و سیدعباس موسویان (1392)، «تبیین آسیبهای اجرای عقود بانکی در کشور؛ رهیافتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی»، بهبود مدیریت، س 7، ش 2.
قلیچ، وهاب (1390)، «استثناها جای قواعد را گرفتهاند: مصاحبه با دکتر احمد عزیزی دربارۀ الزامات طرح تحول بانکی»، مجلۀ تازههای اقتصاد، س 9، ش 133.
کریمی، صدیقه و احمدرضا نصر (1392)، «روشهای تجزیه و تحلیل دادههای مصاحبه»، عیار پژوهش در علوم انسانی، س 4، ش 1، پیاپی 7.
گروه اقتصاد (1374)، «بررسی مشکلات بانکداری بدون ربا در ایران»، مجلۀ حوزه و دانشگاه، ش 3.
محققنیا، محمدجواد (1391)، شاخصهای ارزیابی بانکداری اسلامی: مجموعهمقالات همایش بانکداری اسلامی بانک رفاه، تهران: عترت نو.
محمودی شن، غلامرضا و دیگران (1388)، «مضامین اخلاقی در سبک زندگی حرفهای پرستاران: یک مطالعة کیفی بهشیوة تحلیل محتوای استقرایی»، مجلة اخلاق و تاریخ پزشکی، دورۀ 2، ش 4.
منوچهری، هومان و دیگران (1396)، «چالش کار دانشجویی ازدیدگاه پرستاران: یک مطالعة کیفی با رویکرد تحلیل محتوا»، کومش، ج 19، ش 2.
موسویان، سیدعباس (1386)، «نقد و بررسی قانون عملیات بانکی بدون ربا و پیشنهاد قانون جایگزین»، فصلنامۀ اقتصاد اسلامی، س 7، ش 25.
موسویان، سیدعباس (۱۳۹۲)، شاخصهای ارزیابی بانکداری اسلامی (مطالعة موردی سیاستهای کلی ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری در تدوین برنامة پنجم توسعه و تحقق آن)، قم: زمزم هدایت.
موسویان، سیدعباس و حسین میسمی (1393)، «آسیبشناسی نظارت شرعی در نظام بانکی ایران و ارائۀ اصلاحهای قانونی»، اقتصاد اسلامی، س 14، ش 54.
موسویان، سیدعباس و حسین میسمی (1395)، بانکداری اسلامی ۱: مبانی نظری ـ تجارب عملی، ویراست پنجم، تهران: پژوهشکدۀ پولی و بانکی.
مؤمنیراد، اکبر و دیگران (1392)، «تحلیل محتوای کیفی در آیین پژوهش: ماهیت، مراحل، و اعتبار نتایج»، فصلنامة اندازهگیری تربیتی، ش 14، س 4.
میسمی، حسین و وهاب قلیچ (1390)، «آسیبشناسی اجرای بانکداری اسلامی در کشور: دلالتهایی برای تحول در نظام بانکی»، تازههای اقتصاد، تابستان، ش 132.
Sandelowski, M. (1993), “Theory Unmasked: the Uses and Guises of Theory in Qualitative Research”, Research in Nursing and Health, vol. 16.
Sekaran, U. and R. Bougie (2013), Research Methods for Business: A Skill Building Approach, 6th edition, UK: John Wiley & Sons.