استارمی، ا. و ا. قدوسی شاهنشین (1392)، «نقش آزمونسازی در سنجش آموختههای زبانآموز»، پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، س 3، ش 1.
رزمجو، س. ا. (1385)، «تحلیل محتوای پرسشهای اختصاصی گروه آزمایشی زبان انگلیسی آزمون سراسری ورودی دانشگاههای کشور»، مجلة علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، س 23، ش 1.
زندی، ح.، ش. کیوانپناه، و س. م. علوی (1392)، «مقایسة سؤالهای چندگزینهای و ترجمهای ازلحاظ پایایی و دشواری در آزمون دانش دستوری»، پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، س 3، ش 1.
شرکت تعاونی خدمات آموزشی کارکنان سازمان سنجش آموزش کشور (26/12/2015)، محاسبة نمرة خام (به درصد)، نمرة تراز و نمرة کل در آزمون کارشناسی ارشد:
.
کیانی، غ.، ب. مهدوی، و ر. غفارثمر (1392)، «مقایسة میزان منصفانهبودن انواع آزمونهای زبان انگلیسی در دورة دبیرستان»، جستارهای زبانی، ش 13.
والت، آر. ام. (1372)، آزمون در آموزش زبان، ترجمۀ گ. دیهیم، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
یوسفزاده، م. (25/12/2015)، رشته و گرایشهای زبان و ادبیات آلمانی در دانشگاههای ایران:
Albers, H. G. and S. Bolton (1995), Testen und Prüfen in der Grundstufe. Einstufungstests und Sprachstandsprüfungen, Fernstudieneinheit 7, Hrsg. Von Ehlers, S. et al. Berlin: Langenscheidt.
Döll, M. (2012), “Beobachtung der Aneignung des Deutschen bei Mehrsprachigen Kindern und Jugendlichen”, in: Modellierung und empirische Prüfung eines Sprach Diagnostischen Beobachtungsverfahren, Bd. 8, Münster: Waxmann Verlag GmbH.
Grotjahn, R. (2000), “Testtheorie: Grundzüge und Anwendungen in der Praxisˮ, in: Sprache-Kultur-Politik (Materialien Deutsch als Fremdsprache, Bd. 53), A. Wolff and H. Tanzer (Hrsg.), Regensburg: Fachverband Deutsch als Fremdsprache.
Kniffka, G. (2003), “Prüfen und Bewerten”, in: Handbuch Fremdsprachenunterricht, K. R. Bausch, H. Christ, and H. J. Krumm (Hrsgb), Tübingen und Basel: A. Francke Verlag.
Nissen, R. (2003), “Formen der Leistungsmessung in der Unterrichtlichen Praxis”, in: Handbuch Fremdsprachenunterricht, K. R. Bausch, H. Christ, and H. J. Krumm (Hrsgb), Tübingen und Basel: A. Francke Verlag.
Schelten, A. (1997), “Testbeurteilung und Testerstellung: Grundlagen der Teststatistik und Testtheorie für Pädagogen und Ausbilder in der Praxis”, in: Zweite durchgesehene und Erweiterte Auflage, Stuttgart: Franz Steiner Verlag.
Sophie-Schumann, F. and B. Spannhake (2008), “Testen und Prüfen im DaZ-Unterrichtˮ, in: Fortbildung für Kursleitende Deutsch als Zweitsprache, Bd. 3, Susan Kaufmann et al. (Hrsgb) Ismaning, Deutschland: Hueber Verlag.
Sport 1. (28.12.2015), Gericht Weist Sterlings Klage ab:
Vollmer H. J. (2003), “Leistungsmessung, Lernerfolgskontrolle, Selbstbeurteilungˮ, in: Handbuch Fremdsprachenunterricht, K. R. Bausch, H. Christ, and H. J. Krumm (Hrsgb), Tübingen und Basel: A. Francke Verlag.