دانشپژوه، زهرا و ولیاله فرزاد (1385)، «ارزشیابی مهارتهای حرفهای معلمان دورة ابتدایی»، فصلنامة نوآوریهای آموزشی، س 18، ش 5.
سعیدی رضوانی، محمود و تقی بینقی (1387)، «بررسی میزان اثربخشی آموزش ضمن خدمت کارکنان بنیاد شهید انقلاب اسلامی»، فصلنامة دانشور رفتار، ش 29.
شعبانی، زهرا (1388)، «بررسی تطبیقی برنامة تربیت معلم ایران و چند کشور جهان»، فصلنامة تعلیم و تربیت، س 3، ش 73.
عابدی، لطفعلی (1382)، «تأملی بر سطوح سهگانة (آرمانی، رسمی، و تجربهشده) برنامة درسی کاردانی تربیت معلم»، فصلنامة تعلیم و تربیت، ش 72.
عباسی، پروین (1380)، «بررسی و مطالعة چگونگی استفادة دبیران مقطع متوسطة نظری شهر اصفهان از وسایل کمکآموزشی»، فصلنامة تعلیم و تربیت، س 21، ش 3.
عبدالهی، بیژن و اکرم صفری (1395)، «بررسی موانع اساسی فراروی رشد حرفهای معلمان»، نوآوریهای آموزشی، ش 58.
عدلی، فریبا (1394)، «ارتقای صلاحیت حرفهای معلم با رویکرد PCK»، فصلنامة تربیت معلم فکور، س 1، ش 1.
کاظمپور، اسماعیل، مسعود عموپور، و مریم باباپور واجاری (1391)، «مطالعة تأثیر برنامههای مصوب آموزش خلاقیت بر صلاحیتهای حرفهای معلمان»،فصلنامة رهبری و مدیریت آموزشی، ش 21.
کریمی، فریبا و مصطفی نیکنامی (1388)، «صلاحیت حرفهای معلمان، آموزش عمومی و چهارچوب ادارکی مناسب»، دوفصلنامۀ پژوهش در برنامهریزی درسی، ش 23.
گمینیان، وجیهه (۱۳۸۳)، «ضرورت حرفهایشدن»، رشد معلم، ش 182.
ملایینژاد، اعظم (1391)، «صلاحیتهای حرفهای مطلوب دانشجومعلمان دورة آموزش ابتدایی»، فصلنامة نوآوریهای آموزشی، س 11، ش 44.
ملکی، حسن (1384)، «شیوة طراحی و تألیف کتاب درسی»، فصلنامة سخن، ش 14.
نیکنامی، مصطفی و فریبا کریمی (1388)، «صلاحیتهای حرفهای معلمان آموزش عمومی و ارائة چهارچوب ادراکی مناسب»، نشریة دانش و پژوهش در علوم تربیتی و برنامهریزی درسی، ش 121.
Day, C. (2005), “Sustaining Success in Challenging Contexts: Leadership in English Schools”, Journal of Educational Administration, vol. 43, no. 6.
Goleman, D., R. E. Boyatzis, and A. McKee (2002), Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence, Boston: Harvard Business School Press.
Gregson, M. and Y. Hilliar (2015), Reflective Teaching, United Kingdom: Bloomsbury Academic.
Hong, J., J. Horng, C. Lin, and L. Chanlin (2008), “Competency Disparity Between Pre-Service Teacher Education and In-Service Teaching Requirements in Taiwan”, International Journal of Educational Development, vol. 28, no. 1.
Huntly, H. (2008), “Teachers’ Work: Beginning Teachers’ Conceptions of Competence”, The Australian Educational Researcher, vol. 35, no. 1.
Moreno, J. M. (2007), “Do the Initial and the Continuous Teachers’ Professional Development Sufficiently Prepare Teachers to Understand and Cope with the Complexities of Today and Tomorrow’s Education?”, Journal of Educational Change, vol. 8, no. 2.
Murray, J. (2003), New Teacher Educators’ Needs: Perspectives from Research and Practice, London: Teacher Training Agency.
Murray, J. and T. Male (2005), “Becoming a Teacher Educator: Evidence from the Field”, Teaching and Teacher Education, vol. 21, no. 2.
Nijveldt, M., D. Beijaard, M. Brekelmans, N. Verloop, and T. Wubbels (2005), “Assessing the Interpersonal Competence of Beginning Teachers: The Quality of the Judgment Process”, International Journal of Educational Research, vol. 43, no. 1-2.
Selvi, K. (2010), “Teacher Competencies”, International Journal of Philosophy of Culture and Axiology, vol. VII, no. 1.
Sinkinson, A. (1997), “Teachers into Lecturers: An Agenda for Change”, Teacher Development, vol. 1, no. 1.
Van Dijk, A. and U. Kattmann (2007), “A Research Model for the Study of Science Teachers’ PCK and Improving Teacher Education”, Teaching and Teacher Education, vol. 23, no. 6.
Wilson, A. (1990), “Who Trains the Trainers?”, European Journal of Teacher Education, vol. 13, no. 1.