دبیرمقدم، م. و ز. صدیقیفر (1391)، «آموزش جملههای شرطی زبان فارسی به غیر فارسیزبانان: مقایسة دو روش تدریس ساختاری و تکلیفمحور»، پژوهشنامۀ آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، س 1، ش 1.
رحیمی، م. و ح. آژغ (1389)، «تأثیر آموزش تکلیفمحور بر مهارت خواندن و پیشرفت تحصیلی دانشجویان مهندسی در درس زبان تخصصی»، نشریة علمی پژوهشی فناوری آموزش، س 5، ش 2.
زهرایی، ا. و ا. فردی (1390)، آموزش فارسی به فارسی، ج 2، قم: جامعة المصطفی العالمیة (ص).
زهرایی، ا. و ا. فردی (1390)، آموزش فارسی به فارسی، ج 3، قم: جامعة المصطفی العالمیة (ص).
سیف، ع. ا. (1389)، روانشناسی پرورشی، تهران: آگاه.
میردهقان، م. و ا. جورقانی (1391)، «تهیة مطالب آموزشی برای آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان برمبنای رویکرد تلفیقی رایانه ـ مبنا و کلاس ـ مبنا در آموزش همزمان مهارتهای زبان»، پژوهشنامة آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، ش 1.
وکیلیفرد، ا.، م. ب. میرزایی حصاریان، و ن. احمدی خلخالی (1398)، «آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان برای اهداف دانشگاهی: ارزیابی کتاب درسی در حوزة علوم اجتماعی»، (پذیرش برای چاپ)، نشریة پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی.
Azarnoosh, M. and M. Ganjy (2014), “ESP Book Evaluation: The Case of Management Course Book”, International Journal of Secondary Education, vol. 2, no. 4.
Ellis, R. (2003), “Task Based Language Larning and Teaching”, Oxford: University Press.
Foster P. (1996), “Doing the Task Better: How Planning Time Influences Students”, in: Challenge and Change in Language Teaching, J. Willis and D. Willis (eds.), Australia: Macmillan Education.
Jamshidnegad, A. (2011), “An innovative Approch to Understanding Oral Probles in Foreign Language Learning and Comunication”, Journal of Academic and Applied Studies, vol. 1, no. 1.
Krashen, S. D. (1985), The Input Hypothesis: Issues and Implications, New York: Longman.
Long, M. H. (2009), “Language Teaching”, in: The Handbook of Language Teaching, M. H. Long, and C. J. Doughty (eds.), United Kingdom: Wiley-Blackwell Publishing.
Long, M. and G. CrooKes (1991), “Three Approaches to Task-Based Syllabus Design”, ESL Quarterly, vol. 10, no. 1.
McDonough, J. and Ch. Shaw (2003), Materials and Methods in ELT: a Teacher's Guide, United Kingdom: Blackwell Publishing.
Nunan, D. (1988), Syllabus Design, Oxford: Oxford University Press.
Nunan, D. (1989), Designing tasks for the Communicative Classroom, New York: Cambridge University Press.
Nunan, D. (2004), Task-Based Language Teaching: A Comprhensively Revised Edition of Designing Tasks for the Communicative Classroom, Cambridege: Cambridege University Press.
Richards, J. C. and T. Rodgers (2003), “Approaches and Methods in Language Teaching”, Cambridge: Cambridge University Press.
Richards, J. C. and W. A. Renandaya (2002), “Methodology in Language Teaching: An Anthology of Current Practice”, New York: Cambridge University Press.
Robinson, P. (2009), “Syllabus Design”, in: The Handbook of Language Teaching, M. H. Long, and C.J. Doughty (eds.), United Kingdom: Wiley-Blackwell Publishing.
Shavelson, R. J. and P. Stern (1981), “Research on Teachers’ Pedagogical Thoughts, Judgments, Decisions, and Behavior”, Review of Educational Research, vol. 51, no. 4.
Skehan, P. (1996), “A Framework for Task-Based Approaches to instruction”, Applied Linguistics, no. 17.
Skehan, P. (1998), A Cognitive Approach to Language Learning, Oxford: Oxford University Press.
Swain, M. (1985), “Communicative Competence: Some Roles of Comprehensible Input and Comprehensible Output in its Development”, in: Input in Second Language Acquisition, S. M. Gass and C. G. Madden (eds.), Rowley, MA: Newbury House.
Sawir, S. (2005), “Language Difficulties of international Students in Australia: The Effects of Prior Learning Experience”, Internatioan Educational Journal, vol. 6, no. 5.
Willis, J. R. and D. Willis (2007), Doing Task-Based Teaching, Oxford: Oxford University Press.
Zishnu, Z. A. (2011), An Evaluation of the Tasks of IX-X Textbook “English for Today”: An Empirical Study, Unpublished thesis, Bangladesh: Brac University.