ارموی، صفیالدین عبدالمؤمن (1380)، الأدار فی الموسیقی، بهاهتمام آریو رستمی، تهران: میراث مکتوب.
حجاریان، محسن (1389)، موسیقی جهان، تهران: کتابسرای نیک.
راکرت، جورج (1395)، موسیقیِ شمالِ هند؛ تجربة موسیقی، بازنمود فرهنگ، ترجمۀ کبری ذوله، تهران: ماهور.
مسعودیه، محمدتقی (1389)، سازشناسی؛ آشنایی علمی با انواع سازها و طبقهبندی آنها، تهران: سروش.
نلسون، دیوید پل (1393)، سُلکاتّو: زبان ریتمخوانی موسیقی جنوب هند، ترجمۀ پوریا پاکشیر، تهران: موسیقی عارف.
Ruckert, George (2016), Music in North India: Experiencing Music, Expressing Culture, Kobra Zoleh (trans.), Tehran: Mahoor.
گزیدۀ آثار فارسی برای مطالعۀ بیشتر موضوع فرهنگ، هنر، و موسیقی هند
اسعدی، هومان و محمدرضا پورجعفر (1381)، «همنهادی فرهنگهای موسیقایی ایران و هند در موسیقی کلاسیک کشمیر»، ماهور، س 4، ش 15.
اعظملطفی، فرزانه و سیدصادق حسینی اشکوری (1393)، حلقههای هنر در ایران و هند: مجموعهمقالات اولین همایش بینالمللی میراث مشترک ایران و هند، قم: مجمع ذخایر اسلامی، مؤسسة تاریخ علم و فرهنگ.
افراسیابی، نیما (1392)، «طرحوارهای برای معنویت و موسیقی کلاسیک هند»، بخارا، ش 92.
افصحی، علی (1383)، تاریخ سینمای هند، تهران: کتاب همراه.
بُلخاری، حسن (1389)، «سادرشیا و میمسیس: بررسی تطبیقی حکمت هنر هندی و فلسفة هنر یونانی با تکیه بر آرای فلوطین»، حکمت و فلسفه، س 6، ش 2.
بیلی، درک (1393)، «درآمدی برشناخت موسیقی هند»، ترجمۀ طینوش بهرامی، مجلۀ انگار.
پاریخ، آرویند (1378)، «سیتار هندی»، کتاب ماه هنر، ش 11.
پاکروان، مهسا (1382)، «نقش امیرخسرو دهلوی در تحول فرهنگ موسیقایی هند»، ماهور، س 5، ش 19.
تاگور، رابیندرانات (1384)، قلب خدا: نیایشهای رابیندرانات تاگور، انتخاب و ویرایش هربرتاف وتر، ترجمۀ ماریه قلیچخانی، تهران: نوروز هنر.
ترکمانی، احمد (1388)، «مرقع گلشن: نگاهی بر تأثیر نقاشی ایران بر نقاشی هند»، کتاب ماه هنر، ش 129.
تیلوتسن، جایلزهنری روپرت (1389)، الگوهای معماری هند: فضا و زمان در طرح و تصویر، ترجمۀ رمضانعلی روحاللهی، تهران: متن.
ثمینی، نغمه و محمود طاووسی (1384)، «اسطوره و نمایش در هندوستان»، هنرهای زیبا، ش 22.
جانجی، رکا (1388)، ارتباط زیباییشناختی: نظرگاه هندی، ترجمۀ نریمان افشاری، تهران: متن.
جوادی، شهره (1392)، «باورهای هندی از توحید تا شرک»، هنر و تمدن شرق، س 1، ش 2.
چادها، پینکی و ابوالقاسم دادور (1392)، «نگاهی به تاریخچه رقص در اساطیر و تاریخ هند»، نقشمایه، س 5، ش 14.
چراغی، پویان (1394)، جریانسازان اصلی نقاشی گورکانی هند با تبیین تبادلات فرهنگی ایران و هند از آغاز تا پایان عصر صفوی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر، و ارتباطات.
حجاریان، محسن (1389)، موسیقی جهان، تهران: کتابسرای نیک.
خالقی، روحالله (1382)، «فعالیتهای فرهنگی در هند» ماهور، س 6، ش 21.
خضرایی، بابک و لیلا رضایی (1394)، «اشارهای به احوال چند موسیقیدان و رسالهای در بیان موسیقی و نغمات اهل هند در تذکرة مرآةالخیال (تألیف 1102ق)»، ماهور، س 17، ش 67.
دادور، ابوالقاسم، فهیمه دانشگر، و پینکی چادها (1396)، رقصهای آیینی هندی از منظر دینی و نمادین، تهران: دانشگاه الزهرا (س)؛ مرکب سپید.
دلزنده، سیامک (1394)، «شمایلنگاری در شبهقارۀ هند»، نامۀ فرهنگستان، ویژهنامۀ شبهقاره، ش 4.
دوتا، مادهومیتا (1389)، تاریخ موسیقی در هند: اثر مادوماتی دت، ترجمۀ نسیم کمپانی، تهران: بادبان.
ذکرگو، امیرحسین (1377)، اسرار اساطیر هند، تهران: فکرروز.
ذکرگو، امیرحسین (1390)، مبانی سنتی هنر و زندگی: تأملی در کتاب «رقص شیوا»ی آناندا کومارا سوامی، تهران: متن.
ذکرگو، امیرحسین (1394)، اسطورهشناسی و هنر هند، تهران: فرهنگستان هنر جمهوری؛ متن.
رحمانی، جبار (1394)، شکوفایی تمدن اسلامی در هند: تحلیلی بر فرایندها و سازوکار شکوفایی تمدن اسلامیـ هندی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات: پژوهشکدة مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
رسولی، زهرا (1387)، «تأثیر نقاشی ایرانی بر نقاشی هند در ادوار مختلف در سرزمینهای شمال و دکن هند»، کتاب ماه هنر، ش 118.
روشه، دیوید (1381)، «موسیقی و خلسه در شبهقارة هند»، ترجمۀ فرزانه طاهری، فصلنامۀ فرهنگستان هنر (خیال)، ش 2.
زعفرانی، سمانه (1392)، بررسی تطبیقی مد دستگاه چهارگاه موسیقی ایرانی و راگای بهایراو موسیقی هندوستانی، پایاننامة کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه هنر تهران.
شایگان، داریوش (1392)، ادیان و مکتبهای فلسفی هند، ج 1 و 2، تهران: فرزانروز.
فاطمی، ساسان (1393)، موسیقی پنج قاره، تهران: انجمن موسیقی ایران.
کانا، بالراج و عزیز کورتها (1395)، هنر معاصر هند، ترجمۀ مریم یزدانپناه، تهران: نشر نظر.
کرامت، دلارام (1393)، «چند نکته دربارة روابط متقابل میان موسیقی هند و آسیای مرکزی»، ماهور، س 17، ش 66.
کراون، رویسی (1388)، تاریخ مختصر هنر هند، ترجمۀ فرزان سجودی و کاوه سجودی، تهران: فرهنگستان هنر.
کومارا سوآمی، آناندا (1377)، «وجوه اشتراک هنر هندی و چینی»، ترجمۀ مینا نوایی، سورة اندیشه، س 1، ش 73.
کومارا سوآمی، آناندا (1381)، مقدمهای بر هنر هند، ترجمۀ امیرحسین ذکرگو، تهران: روزنه.
گلمحمدی، فریبا (1379)، «تاریخ اجمالی هنر هند»، کتاب ماه هنر، 22.
مبینی، مهتاب و ابوالقاسم دادور (1387)، «بررسی تطبیقی نقش گاو در اساطیر و هنر ایران و هند»، مطالعات ایرانی، س 7، ش 14.
مجد، فوزیه (1380)، «ای گانالولا»، ماهور، س 3، ش 11.
مسعودیه، محمدتقی (1390)، مبانیِ اتنوموزیکولوژی؛ موسیقیشناسی تطبیقی، تهران: سروش.
منظمی، شهرام (1387)، «ریتم در موسیقی هند»، کتاب ماه هنر، ش 116.
میریان، میثم (1395)، «مفهوم راگا و راگینی در سنت موسیقی هند»، هنر موسیقی، س 19، ش 156.
هالید، مادلن و هرمان گوتس (1384)، هنر هند و ایرانی؛ هند و اسلامی، ترجمۀ یعقوب آژند، تهران: مولی.
ورنویت، استیون (۱۳۸۳)، گرایش به غرب؛ در هنر قاجار، عثمانی و هند، ترجمۀ پیام بهتاش، تهران: کارنگ.
ویسواناتهان، تی و متیو هارپ آلن (1394)، موسیقیِ جنوبِ هند؛ تجربة موسیقی، بازنمود فرهنگ، ترجمۀ کبری ذوله، تهران: ماهور.
یارو، رالف (1389)، تئاتر هند؛ تئاتر سرآغاز، تئاتر آزادی، تهران: متن.
یثربی، چیستا (1388)، پنج پری نیلوفری: افسانههای شفابخش از کشور چین و هند، تهران: نشر قطره.