آرامبراستر، بی. بی. و تی. اچ. آندرسون (1372)، «تحلیل کتاب درسی»، ترجمۀ هاشم فردانش، فصلنامۀ تعلیم و تربیت، ش 33.
آرمند، محمد (1384)، «ملاحظاتی در نگارش متون درسی»، سخن سمت، ش 14.
ایمان، محمدتقی (1391)، روششناسی تحقیقات کیفی، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
ببی، ارل (1385)، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمۀ رضا فاضل، ج 1، تهران: سمت.
بلیکی، نورمن (1393)، پارادایمهای تحقیق در علوم انسانی، ترجمه، تدوین، مقدمه، و تعلیقات سیدحمیدرضا حسنی، محمدتقی ایمان، و سیدمسعود ماجدی، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
تشکری، عباس و چارلز تدلی (1397)، راهنمای روشهای آمیخته: در پژوهشهای علوم رفتاری و اجتماعی، ترجمۀ دکتر مرتضی اکبری، زهرا فزونیاردکانی، ضرغام عبدالهیپور، سارا جعفری، و نیلوفر مسروری، تهران: دانشگاه تهران.
حرعاملى، محمدبن حسن (1409ق)، وسائلالشیعه، قم: مؤسسة آلالبیت علیهمالسلام.
دلاور، علی (بیتا)، سایت شخصی دکتر دلاور: <http://www.adelavar.com>.
دلاور، علی (1386)، روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران: دانشگاه پیام نور.
دلاور، علی (1392)، مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، تهران: رشد.
دلاور، علی و شیرین کوشکی (1398)، روش تحقیق آمیخته، تهران: ویرایش.
رضی، احمد (1387)، «شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی»، کتاب درسی دانشگاهی؛ مجموعهمقالات همایش بینالمللی کتاب درسی دانشگاهی، ج 1، تهران: سمت.
ریاضی، عبدالمهدی (1387)، «چهارچوب مرجع و نیاز به پرداختن به مهارتهای سطح بالای شناختی و فکری در کتابهای درسی»، کتاب درسی دانشگاهی؛ مجموعهمقالات همایش بینالمللی کتاب درسی دانشگاهی، ج 1، تهران: سمت.
ساروخانی، باقر (1388)، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ساعی، علی (1387)، روش تحقیق در علوم اجتماعی، تهران: سمت.
سبزوارى، حاج ملاهادی (1379)، شرحالمنظومه، تهران: ناب.
شکوهیفر، حسین و دیگران (1387)، «اصول و روشهای سازماندهی محتوای کتاب درسی دانشگاهی»، کتاب درسی دانشگاهی؛ مجموعهمقالات همایش بینالمللی کتاب درسی دانشگاهی، ج 1، تهران: سمت.
شیخزاده، مصطفی (1387)، «ساختار کتاب درسی دانشگاهی براساس دیدگاه سازندهگرایی»، کتاب درسی دانشگاهی؛ مجموعهمقالات همایش بینالمللی کتاب درسی دانشگاهی، ج 1، تهران: سمت.
صدرالمتألهین (1981م)، الحکمة المتعالیة فىالاسفار العقلیة الاربعة، بیروت: دار احیاء التراث.
طباطبایى، محمدحسین (1378)، نهایةالحکمه، قم: مؤسسۀ النشر الاسلامی.
طوسى، خواجه نصیرالدین (1375)، شرح الاشارات و التنبیهات مع المحاکمات، قم: نشرالبلاغه.
کوکبی، مرتضی و دیگران (1375)، «بنیانهای فلسفی روشهای تحقیق کمّی، کیفی، و آمیخته؛ بهبهانۀ نقدی بر کتاب روش تحقیق آمیخته»، مجلۀ نقد کتاب اطلاعرسانی و ارتباطات، ش 9.
کیوی، ریموند و لوک وان کامپنهود (1389)، روش تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمۀ عبدالحسین نیکگهر، تهران: توتیا.
لپیونکا، مری الن (1386)، نحوۀ نگارش و تهیۀ کتاب درسی دانشگاهی، ترجمۀ گروه مترجمان، تهران: سمت.
ملکی، حسن (1380)، مبانی برنامهریزی درسی آموزش متوسطه، تهران: سمت.
ملکی، حسن (1384)، «نظریهها و تجربهها: شیوۀ طراحی و تألیف کتاب درسی (بخش پیکره و متن)»، سخن سمت، ش 15.
منصوریان، یزدان (1392)، «صد ویژگی کتابهای دانشگاهی کارآمد و اثربخش»، فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی نگارش و پژوهش کتب دانشگاهی، د 17، ش 29.
نوروززاده، رضا و محرم آقازاده (1387)، «یادگیری از متن کتاب درسی؛ عامل اثربخش در فرایند یاددهی ـ یادگیری نظام آموزشی»، کتاب درسی دانشگاهی؛ مجموعهمقالات همایش بینالمللی کتاب درسی دانشگاهی، ج 1، تهران: سمت.
واس، دی. ای. د. (1389)، پیمایش در تحقیقات اجتماعی، تهران: نشر نی.
هسی بیبر، شارلین نگی (1396)، روش تحقیق آمیخته (بههمپیوستن نظریه با عمل)، ترجمۀ مقصود فراستخواه، تهران: مؤسسۀ پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
Creswell,
John W. and Vicki L. Plano Clark (2007),
Designing and Conducting Mixed Methods Research,
SAGE Press.
Hesse-Biber, Sharlene Nagy (2010), Mixed Methods Research: Merging Theory With Practice, Guilford Press.
Whiting, Bartlett J. (1977), Early American Proverbs and Proverbial Phrases, USA: Belknap press of Harvard University Press.