آراسته، ح. و ح. جاهد (1390)، ساختار سازمانی متناسب با دانشگاه کارآفرین، اولین همایش بینالمللی مدیریت، آیندهنگری، کارآفرینی و صنعت در آموزش عالی، کردستان: دانشگاه کردستان.
اصغری، ف. (1393)، علوم انسانی از دیدگاه صاحبنظران، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
حاتمی، ج. (1395)، «چالش آموزش علوم انسانی در دانشگاههای ایران: یک مطالعۀ کیفی»، پژوهش در نظامهای آموزشی، دورۀ 10، ش 32.
داورپناه، م. (1386)، «چالشهای علمسنجی در حوزۀ علوم انسانی در مقایسه با سایر حوزههای علم»، مطالعات تربیتی و روانشناسی، دورۀ 8، ش 2.
زیباکلام، ص. (1385)، «سراب علوم سیاسی در ایران: کنکاشی در اسباب و علل عقبماندگی علوم سیاسی در ایران»، در چکیدۀ مقالات سمینار وضعیت آموزش و پژوهش علوم سیاسی و روابط بینالملل در ایران.
شریعتی، س. (1393)، تأملی در موانع پنهان آموزش جامعهشناسی هنر در ایران، تهران: مرکز پژوهشهای ایرانی و اسلامی، مرکز دایرۀالمعارف بزرگ اسلامی.
شریفی، س. (1395)، الگوی سبک زندگی در کلانشهرها، رسالۀ دکتری، اصفهان: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان.
صفری، س. و م. سمیعزاده (1391)، «نیازسنجی آموزش دانش و مهارت کارآفرینی در رشتههای علوم انسانی»، فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، دورۀ 7، ش 1.
فاضلی، ن. (1395)، «چیستی، چرایی و چگونگی کاربردیسازی علوم انسانی و اجتماعی»، در: درآمدی بر کاربردیسازی علوم انسانی در ایران، تدوین زهرا حیاتی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
فاضلی، ن. (1396)، علوم انسانی و اجتماعی در ایران: چالشها، تحولات و راهبردها، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
قربانی موید، ز. (1388)، بررسی ویژگیهای دانشگاه کارآفرین در دانشگاه تربیت مدرس، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
محمودپور، ب.، ح. رحیمیان، ع. عباسپور، و ع. دلاور (1391)، «واکاوی چالشهای فراروی تجاریسازی تحقیقات علوم انسانی و ارائۀ یک نظریۀ زمینهای»، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دورۀ 2، ش 2.
منصوری، ر. (1382)، توسعۀ علمی ایران، تهران: اطلاعات.
مهدوی مزده م، م. بانک، م. زاهدی، و م. پورمسگری (1392)، «تعیین شاخصهای تأثیرگذار در کارآفرینبودن دانشگاههای دولتی ایران و رتبهبندی دانشگاهها از این منظر»، سیاست علم و فناوری، دورۀ 6، ش 1.
نادری بنی، ن. (1392)، بررسی نقش فعالیتهای اصلی و پشتیبانی دانشگاهی در کارآفرینی دانشگاههای دولتی ایران و ارائۀ الگوی دانشگاه کارآفرین، رسالۀ دکتری تخصصی، اصفهان: دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان.
A˚kerlind, G. S. and C. Kayrooz (2003), “Understanding Academic Freedom: The Views of Social Scientists”, Higher Education Research & Development, vol 22, no. 3.
Abreu, M. and V. Grinevich (2017), “Gender Patterns in Academic Entrepreneurship”, The Journal of Technology Transfer, vol. 42, no. 4.
Bann, C. L. (2007), Entrepreneurial Lives: A Phenomenological Study of the Lived Experience of the Entrepreneur, Including the Influence of Values, Beliefs, Attitudes, and Leadership in the Entrepreneurial Journey, Doctoral dissertation, Capella University.
Blankesteijn, M., P. van der Sijde , and C. Sam (2019), Entrepreneurial Universities and Knowledge Circulation: Challenges to University-Industry Interaction, In Smart Specialization Strategies and the Role of Entrepreneurial Universities, IGI Global.
Chiru, C., L. Tachiciu, and S. G. Ciuchete (2012), “Psychological Factors, Behavioural Variables and Acquired Competencies in Entrepreneurship Education”, Procedia-Social and Behavioral Sciences, no. 46.
Conrad, P. (2013), “Medicalization: Changing contours, Characteristics, and Contexts”, in: Medical Sociology on the Move, Springer: Dordrecht.
Davidsson, P. (2004), Researching Entrepreneurship, New York: Springer.
Gebhardt, C., B. R. C. Terra, and H. Etzkowitz (2000), “The Future of the University and the University of the Future: Evolution of Ivory Tower to Entrepreneurial Paradigm”, Research Policy, vol. 29, no. 2.
Gibb, A., G. Haskins, and I. Robertson (2013), “Leading the Entrepreneurial University: Meeting the Entrepreneurial Development Needs of Higher Education Institutions”, in Universities in Change, New York: Springer.
Holloway, I. (1997), Basic Concepts for Qualitative Research, Wiley-Blackwell.
Holm, P., A. Jarrick, and D. Scott (2014), Humanities World Report 2015, New York: Springer.
Kirby, D. A. (2006), “Creating Entrepreneurial Universities in the UK: Applying Entrepreneurship Theory To Practice”, The Journal of Technology Transfer, vol. 31, no. 5.
Leon, R. D. (2017), “University-a Knowledge Incubator for Developing Entrepreneurial Skills”, Entrepreneurs, Entrepreneurship: Challenges and Opportunities for the 21st. Century, Tritonic, Bucharest.
Medina, T. R. and A. McCranie (2011), “Layering Control: Medicalization, Psychopathy, and the Increasing Multi-Institutional Management of Social Problems”, in: Handbook of the Sociology of Health, Illness, and Healing, New York: Springer.
Mok, K. H. (2013), “Questing for Entrepreneurial Universities in East Asia: Impacts on Academics and University Governance”, in: The Quest for Entrepreneurial Universities in East Asia, New York: Palgrave Macmillan.
Nussbaum, M. C. (2010), Not for Profit: Why Democracy Needs the Humanities, vol. 2, Princeton: Princeton University Press.
Overy, K. (2011), The Value of Music Research to Life in the UK, Bate.
Pearson, M. P. (2011), “The Value of Archaeological Research”, The Public Value of the Humanities.
Piirainen, K. A., A. D. Andersen, and P. D. Andersen (2016),“ Foresight and the Third Mission of Universities: the Case for Innovation System Foresight”, Foresight, vol. 18, no. 1.
Pilegaard, M., P. W. Moroz, and H. Neergaard (2010), “An Auto-Ethnographic Perspective on Academic Entrepreneurship: Implications for Research in the Social Sciences and Humanities”, Academy of Management Perspectives, vol. 24, no. 1.
Premand, P., S. Brodmann, R. Almeida, R. Grun, and M. Barouni (2016), “Entrepreneurship Education and Entry into Self-employment among University Graduates”, World Development, no. 77.
Rubens, A., F. Spigarelli, A. Cavicchi, and C. Rinaldi (2017), “Universities’ Third Mission and the Entrepreneurial University and the Challenges they Bring to Higher Education institutions”, Journal of Enterprising Communities: People and Places in the Global Economy, vol. 11, no. 03.
Vallance, P. (2017), Higher Education and the Creative Economy: Beyond the Campus, Routledge.
Wissema, J. G. (2009), Towards the Third Generation University: Managing the University in Transition, Edward Elgar Publishing.