آرمند، محمد و حسن ملکی (1396)، مقدمهای بر شیوۀ طراحی و تألیف کتاب درسی دانشگاهی، تهران: سمت.
الوانی، مهدی (1379)، تصمیمگیری و تعیین خطمشی دولتی، تهران: سمت.
رضی، احمد (1388)، «شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی»، سخن سمت، ش 21.
شعبانی، حسن (1398)، مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)، ج اول، تهران: سمت.
لیپونکا، مری الن (1391)، نحوۀ نگارش و تهیۀ کتاب درسی دانشگاهی، ترجمۀ مریم جابر و دیگران، تهران: سمت.
مایرز، چت (1374)، آموزش تفکر انتقادی، ترجمۀ خدایار ابیلی، تهران: سمت.
ملکی، حسن (1385)، «مبانی و معیارهای نقد کتاب درسی دانشگاهی»، سخن سمت، ش 17.
نجیبی، مهدی (1382)، «آیین چکیدهنویسی»، پژوهشنامۀ پردازش و مدیریت اطلاعات، دورۀ 19، ش 1 و 2.
Anderson, L. W. (2004), Increasing Teacher Effectiveness, 2nd ed., Paris: UNESCO, International Institute for Educational Planning.
Danielson, C. (2007), Enhancing Professional Practice: A Framework for Teaching, ASCD.
Khutoroskoi, A. V. (2006), “The Place of Textbook in the Didactic System”, Russian Education and Society, vol. 48, no. 3.
UNESCO (2005), A Comperhensive Strategy for Textbooks and Learning Materials, Paris: UNESCO.