آرمند، محمد و حسن ملکی (1391)، مقدمهای بر شیوۀ طراحی و تألیف کتاب درسی دانشگاهی، تهران: سمت.
بارون، تی. ای. (1387)، «نقادی و خبرگی آموزشی»، ترجمۀ علیرضا کیامنش، در: برنامۀ درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها، بهکوشش محمود مهرمحمدی. تهران: سمت.
پیتز، برندا جی. و دیوید استاتلر (1396)، مبانی بازاریابی ورزشی، ترجمۀ سیدمرتضی عظیمزاده، فاطمه حیدری، و ابوالقاسم بزمآرا، مشهد: دانشگاه فردوسی.
جمالی زواره، بتول (1387)، بررسی معیارهای تألیف و تدوین کتابهای درسی مطلوب رشتههای دانشکدههای علوم تربیتی و روانشناسی از نظر صاحبنظران برنامۀ درسی، مؤلفان برتر و دانشجویان سال آخر کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی، اصفهان: دانشگاه اصفهان.
رحمانی، مریم (1392)، تحلیل وضعیت کتب مربوط به درس مدیریت سازمانهای ورزشی در دانشگاههای ایران، پایاننامۀ کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، ری: دانشگاه پیام نور، مرکز ری.
رضی، احمد (1388)، «شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی»، سخن سمت، ش 21.
ساروخانی، باقر (1372)، جامعهشناسی ارتباطات، تهران: اطلاعات.
قاسمی، حمید، سارا کشکر، و لیلا ایزدپرست (1393)، آئین نگارش زبان فارسی: با تأکید بر مهارت نوشتن، تهران: حتمی.
قاسمی، حمید، سارا کشکر، و لیلا ایزدپرست (1394)، روششناسی نقد و بررسی کتاب، تهران: جامعهشناسان.
قاسمی، حمید، سارا کشکر، و نازنین راسخ (1397)، مبانی مدیریت ورزش، تهران: علم و حرکت.
قراگوزلو فرهاد، زهرا، ندا سلیمانی، و محمد آرمند (1396)، «نقد و ارزیابی کتابهای درسی پرکاربرد دانشگاهی رشتۀ علوم ارتباطات براساس استانداردهای کتاب درسی دانشگاهی»، در: مجموعهمقالات اولین همایش ملی نقد متون و کتب علوم انسانی سال 1396، دریافتی در تاریخ 3/6/ 98 از نشانی:
کشکر، سارا، حمید قاسمی، و رضا صادقی (1392)، «تناسب حوزۀ نشر کتابهای ورزشی با انتظارات مخاطبان با تأکید بر عناصر آمیختۀ بازاریابی ورزشی»، نشریۀ مدیریت ورزشی، ش 17.
متقیزاده، عیسی (1397)، «نقد و تحلیل محتوا در تراز کتابهای درسی دانشگاهی (مطالعۀ موردی: کتاب قواعد و متون عربی)»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 18، ش 4.
ویلیز، جی (1387)، «ارزشیابی کیفی»، ترجمۀ علیرضا کیامنش، در: برنامۀ درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها، بهکوشش محمود مهرمحمدی، مشهد: بهنشر.
هاگرسون، نلسون ال. (1387)، «کاوشگری فلسفی: نقد توسعی»، ترجمۀ محمدجعفر پاکسرشت، در: روششناسی مطالعات برنامۀ درسی، ترجمۀ محمود مهرمحمدی و دیگران، تهران: سمت و پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش.
Laketa, Snežana and Darko Drakulić (2015), “Quality of Lessons in Traditional and Electronic Textbooks”, Interdisciplinary Description of Complex Systems, vol.13, no. 1.
Mukundan, Jayakaran (2014), “Evaluation of Malaysian Primary English Language Textbooks”, Advances in Language and Literary Studies, vol. 5, no. 5.
Ratten, Vanessa and Hamish Ratten (2011), “International Sport Marketing: Practical and Future Research Implications”, Journal of Business & Industrial Marketing, vol. 26, no. 8.
Sikorova, Zuzana (2011), “The Role of Textbooks in Lower Secondary Schools in the Czech Republic”, IARTEM e-Journal, vol. 4, no. 2.
UNESCO International Bureau of Education (IBE) (2013), Glossary of Curriculum Terminology, Geneva: Unesco IBE.